کد خبر: 618546
تاریخ انتشار :

بایدن یک نماینده به تل‌آویو می فرستد

ایسنا/ مقام‌های مطلع گفتند، با شدت گرفتن حملات و موشک‌باران‌ها یمان غزه و سرزمین‌های اشغالی، دولت بایدن در نظر دارد تا یک مقام وزارت خارجه آمریکا را برای پیوستن به تلاش‌های تنش‌زدایی عازم سرزمین‌های اشغالی کند.

بایدن یک نماینده به تل‌آویو می فرستد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، درگیری میان حماس و رژیم صهیونیستی از شامگاه سه‌شنبه شدت گرفته است و بیش از ۱۰۰ راکت به سمت تل‌آویو و شهرهای نزدیک آن شلیک شده است. ارتش صهیونیستی هم کمپین هوایی  علیه نوار غزه را شدت بخشیده و چندین ساختمان موشکی و مراکز  زیرساختی در غزه را بمباران کرده است.

دست‌کم ۲۰ فلسطینی طی ۲۴ ساعت گذشته به شهادت رسیده‌اند و بدین ترتیب آمار شهدا به ۴۳ تن افزایش یافته که دست‌کم ۱۵ زن و کودک در میان آنهاست.  

در بحبوحه این تحولات، مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی گفته‌اند که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای همکاری با مصر به منظور تنش‌زدایی همکاری می‌کند.

منابع گفتند، انتظار می‌رود هادی عمرو، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اسرائیل – فلسطین امروز چهارشنبه راهی تل‌آویو شود. مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند که احتمالا این سفر انجام می‌شود و آنها منتظر تایید نهایی هستند. وزارت خارجه آمریکا در این رابطه اظهارنظر نکرده است.

این احتمالا فعال‌ترین مداخله آمریکا تاکنون در بحران غزه و اولین سفر هادی عمرو به این منطقه از زمان روی کار آمدن باشد. در همین حال جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا سه‌شنبه با همتای مصری خود رایزنی داشت. کاخ سفید گفت که سالیوان روی "گام‌هایی برای احیای آرامش در روزهای آینده" با مقام‌های مصری به تبادل‌نظر پرداخته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها