کد خبر: 618686
تاریخ انتشار :

انتقاد عضو مجلس آمریکا از سیاست این کشور در قبال اسرائیل

ایرنا/ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، تنش اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را نتیجه سال‌ها تبعیض و نقض حقوق فلسطینیان دانست و از سیاست متمادی آمریکا در نادیده گرفتن این مشکل انتقاد کرد.

انتقاد عضو مجلس آمریکا از سیاست این کشور در قبال اسرائیل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مارک پوکان شامگاه پنج‌شنبه در صحن علنی مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه صحبت امروز من درباره خشونت روزهای اخیر در اسرائیل و فلسطین و حتی ماه‌های اخیر نیست، افزود: صحبت من درباره چندین دهه نابرابری انسانی و نقض حقوق بشری افراد زیادی در این منطقه مهم است.

وی افزود: ما باید با تبعیض نامناسبی که فلسطینیان نسبت به سایر افراد این منطقه با آن روبرو هستند، آگاه شویم و آن را محکوم کنیم. هیچ کس نباید متحمل از دست دادن زندگی، آزادی یا کرامت شود که مردم فلسطینی تحت مدیریت ننتانیاهو و اسلافش در اسرائیل در طی ۵۰ سال اشغال کرانه باختری رنج برده‌اند.

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: هنگامی سوءاستفاده‌های جدی حقوق بشری پیچیده می‌شوند که همچون حملات اخیر به عبادتگاه‌ها نظیر مسجد الاقصی انجام می‌شود.

پوکان اضافه کرد: اجبار برای تخلیه منازل به ویژه در قدس و کرانه باختری، دادگاهی و زندانی کردن کودکان فلسطینی و از بین بردن زندگی انسان‌ها و ایجاد جاده‌ها و ورودی‌های جداگانه برای افراد، اقدامی شبیه چیزی است که در آفریقای جنوبی رخ داده بود.

وی با اشاره به مشکلات مردم غزه برای داشتن هوای آزاد، مواد غذایی و آب شرب سالم که ناشی از محاصره طولانی مدت آنجا است، اظهار کرد: در حالیکه اینها نقض حقوق بشر است، ما فقط زندگی فلسطینی ها و اسرائیل را به خطر نمی‎‌اندازیم بلکه ایالات متحده را در معرض خطر بزرگتری قرار می‌دهیم.

عضو مجلس نمایندگان آمریکا با تاکید بر اینکه هیچ آمریکایی خواستار به خطر افتادن زندگی زنان و مردان این کشور به خاطر درگیر شدن در افزایش خشونت بشتر در منطقه خاورمیانه نیستند، گفت: امروز ما می خواهیم درمورد مشکلات بسیار طولانی مدت که مدتهاست توسط سیاست های ایالات متحده در منطقه نادیده گرفته شده است، صحبت کنیم.

پوکان افزود: خوشبختانه اکنون بیشتر اعضای کنگره خواهان رسیدن به صلح در منطقه از طریق یک مسیر درست هستند. ما باید با احترام و وقار برابر با همه در اسرائیل و فلسطینی‌ها رفتار کنیم و این سیاست آمریکا است که ما از آن صحبت می کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها