کد خبر: 619096
تاریخ انتشار :

عراق احتمالا جنگنده‌های آمریکایی را با جنگنده‌های روس جایگزین می‌کند

ایسنا/ یک مجله آمریکایی نوشت، نیروی هوایی عراق احتمالا در آینده جنگنده‌های چند منظوره اف-۱۶ آمریکا را با جنگنده‌های جدید روسیه جایگزین می‌کند.

عراق احتمالا جنگنده‌های آمریکایی را با جنگنده‌های روس جایگزین می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نوشته Military Watch Magazine (مجله میلیتری واچ) با اشاره به اینکه ارتش عراق در حال حاضر از ۳۴ فروند جنگنده سبک وزن اف-۱۶ آمریکا که در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ دریافت کرده، استفاده می‌کند، نوشت: حفظ و نگهداری از این جنگنده‌ها بر عهده کارشناسان فنی آمریکایی است که آنها هم به دلیل تحولات سیاسی عراق احتمالا از این کشور خارج می‌شوند.

این مجله با اشاره به اینکه فرماندهی نظامی عراق نیز در فکر خرید جنگندهای جدید و به‌روز است، نوشت: مسؤولان ارشد نظامی این کشور اوت سال گذشته تمایل خود را به خرید جنگنده سوخو ۵۷ روسیه که قدرتمندترین جنگنده ارتش این کشور است، اعلام کردند.

این مجله آمریکایی در ادامه به جنگنده میگ-۲۹ روسیه مجهز به موشک‌های هوا به هوا و دارای رادار خود هدایت شونده و مشابه آمریکایی آن یعنی "ای آی ام-۱۲۰ سی" که به عراق عرضه نشدند، اشاره کرده و نوشت: این جنگنده پیشرفته روسیه احتمالا انگیزه دیگری برای عراق جهت خرید سلاح‌های روسی است.

میلیتری واچ در پایان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که جنگنده‌های میگ-۲۹ احتمالا مکمل مهمی برای مجموعه سلاح‌هایی هستند که عراق از روسیه خریداری می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها