کد خبر: 619302
تاریخ انتشار :

دیپلمات سوری: دولت جدید آمریکا مواضع خود در قبال دمشق را تغییر نداده است

فارس/ سفیر سوریه در روسیه از عدم تغییر مواضع دولت جدید آمریکا در قبال دمشق و تداوم اشغال بخشی از خاک سوریه توسط قوای آمریکا خبر داد.

دیپلمات سوری: دولت جدید آمریکا مواضع خود در قبال دمشق را تغییر نداده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سفیر سوریه در روسیه روز چهارشنبه در یک نشست برخط گفت دولت جدید آمریکا رفتار خود را در قبال سوریه جدید تغییر نداده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه در این زمینه گفت: «به احتمال زیاد هرگز تغییری در رفتار دولت ایالات متحده رخ نخواهد داد، مهم نیست که چه کسی قدرت را در دست دارد، دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان. سیاست ایالات متحده در مورد تحولات سوریه ثابت باقی مانده است. ما تاکنون ندیده ایم آنها موضع خود را در مورد بیرون رفتن نیروهای مسلح خود از شمال سوریه تغییر داده باشند. آنها به عنوان اشغالگر در آنجا هستند».

معاون وزیر خارجه سوریه نیز اخیرا با محکوم کردن دولت آمریکا گفت که رویکرد تجاوزکارانه ایالات متحده در قبال سوریه بدون تغییر مانده است.

 «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه گفت: «ما انتظار مطلب جدیدی در سخنان اخیر  رئیس  "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا  که سوریه را  تهدیدی برای امنیت ملی کشور خود متهم کرد، نداشتیم».

این دیپلمات ارشد سوری گفت که ایالات متحده در مسیر اشتباه باقی مانده است، اما سوری‌هایی که بیش از ده سال از کشور خود دفاع کرده و از استقلال خود محافظت می‌کنند، حرف آخر را درباره آینده کشور خود می‌زنند.

دولت بایدن با طرح اتهامات بی‌اساس علیه دولت سوریه، وضعیت اضطرار ملی در قبال این کشور را که از سال ۲۰۰۴ برقرار بوده تمدید کرد.

دولت آمریکا اتهامات تکراری را بهانه تمدید تحریم‌ها قرار داده و در این اطلاعیه ادعا کرده است: «اقدامات و سیاست‌های رژیم سوریه از جمله در ارتباط با تسلیحات شیمیایی و حمایت از سازمان‌های تروریستی تهدیدی غیرمعمول و فوق العاده‌ای علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است. در نتیجه، وضعیت اضطرار ملی که ۱۱ مه ۲۰۰۴ اعلام و اقداماتی در این زمینه اتخاذ شد، باید بعد از ۱۱ مه ۲۰۲۱ ادامه یابد. بنابراین، وضعیت اضطرار ملی را که در ارتباط با اقدامات دولت سوریه اعلام شد، برای مدت یک سال (دیگر) ادامه می‌دهم.»

ادعاها در خصوص استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در حالی است که  یک نهاد نظامی روسی در سوریه اخیراً درباره آماده شدن تروریست‌های تحت حمایت غرب که در استان ادلب مستقر هستند، برای حمله شیمیایی و متهم کردن دولت سوریه هشدار داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها