کد خبر: 619862
تاریخ انتشار :

محاکمه رهبر میانمار پس از کودتای نظامی

ایرنا/ آنگ سان سوچی رهبر میانمار که پس از کودتای نظامی توسط ارتش در این کشور بازداشت شده بود، امروز دوشنبه برای اولین بار در دادگاه حاضر شد.

محاکمه رهبر میانمار پس از کودتای نظامی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دادگاه (خانم) آنگ سان سوچی امروز در نزدیکی خانه او "نایپیدا" پایتخت میانمار برگزار شد. 

مین آنگ لانگ فرمانده ارتش میانمار روز شنبه اعلام کرده بود که خانم سوچی رهبر دولت مردمی این کشور در سلامت به سر می‌برد و به زودی در دادگاه حاضر خواهد شد. 
به گزارش ایراوادی، کین مانگ ژا وکیل خانم سوچی نیز گفت: او در سلامت کامل است. در طول حبس خود به روزنامه دسترسی نداشته و از رخدادهای بیرون خبر زیادی ندارد. 
آنگ سان سوچی در میان ۴ هزار نفری است که از زمان آغاز کودتا در ماه فوریه (بهمن ماه) توسط ارتش میانمار زندانی شده است. او از طرف ارتش میانمار متهم به داشتن غیرقانونی بیسیم و افشای اسرار و مدارک محرمانه شده است.  دادگاه می‌تواند با استناد به این اتهامات خانم سوچی را تا ۱۴ سال زندانی کند. 
سوچی در میان جمعیت ۵۳ میلیونی میانمار بسیار محبوب است و در دوره خود سعی کرده است اصلاحات دموکراتیک را در میانمار معرفی کند. 
حدود چهار ماه از کودتای میانمار می‌گذرد و در این مدت این کشور هر روز شاهد خشونت و اعتراض بوده است و ارتش با روش‌های مختلف سعی کرده است تا اعتراضات به حاکمیت کودتایی خود را سرکوب کند. 
با توجه به گزارش گروه‌های محلی، ارتش میانمار ۸۰۰ معترض را در شهرهای مختلف این کشور به قتل رسانده و هزاران نفر را بازداشت کرده است. ارتش این آمار را قبول ندارد و می‌گوید آمار واقعی کشته شدگان ۳۰۰ نفر است که در میان آن‌ها ۴۷ نیروی پلیس نیز وجود دارد. 
این درحالی است که ارتش میانمار قصد دارد کمیته انتخابات این کشور را که توسط دولت محلی ایجاد شده بود به اتهام تقلب گسترده در انتخابات منحل کند. 
کمیته انتخابات هرگونه تقلب در انتخابات سراسری ماه نوامبر میانمار را رد کرده است. 
گروه وکلای خانم سوچی همچنین با وین مینت رییس جمهوری میانمار که او هم در بازداشت است دیدار کرد. 
وکیل خانم سوچی افزود: این جلسه دادگاه بیشتر با هدف دیدار متهمان با وکلای خود انجام شد و قاضی دادگاه جلسه بعدی را در تاریخ ۷ ژوئن اعلام کرد. 
کودتای میانمار در اولین روز از ماه فوریه سال جاری زمانی که آنگ سان سو چی مشاور دولت و رئیس‌جمهوری وین میینت و سایر رهبران حزب حاکم توسط ارتش میانمار تاتماداو بازداشت شدند، آغاز شد. 
نظامیان بعد از شکست در انتخابات پارلمانی اخیر، دولت را به تقلب در انتخابات متهم کردند. ارتش که اکنون کنترل را در میانمار به دست دارد دست کم برای یک سال وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده‌ است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها