کد خبر: 621093
تاریخ انتشار :

تغییر رویکرد کاخ سفید نسبت به شرایط داخلی اسرائیل

ایسنا/ یک کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: رویکرد کاخ سفید نسبت به شرایط داخلی اراضی اشغالی تغییر کرده و بایدن همانند اوباما سعی دارد تا چهره های خشن تندرو و افراطی را از چرخه قدرت خارج کند.

تغییر رویکرد کاخ سفید نسبت به شرایط داخلی اسرائیل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسن هانی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اتفاقات و تغییرات در  رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی در طول یکسال گذشته ۴ انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی برگزار کرده که هیچ یک از احزاب بزرگ از جمله حزب لیکود که رهبری آن در اختیار نتانیاهو است نتوانستند اکثریت کرسی ها را به دست آورند.

وی تصریح کرد: این مسائل نشان می دهد شرایط سیاسی ناپایداری در اراضی اشغالی حاکم است از جمله اختلافات میان احزاب راست و چپ ، فشار مالی گسترده و ناتوانی نتانیاهو در مقابله با شرایط ناپایدار اقتصادی  و گسترش ویروس کرونا در اراضی اشغالی موجب شده که یک نوع خلاء سیاسی در اسراییل بر پیکره رژیم صهیونیستی حاکم باشد.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: به همین دلیل است که نتانیاهو اخیرا حمله به منطقه شیخ جراح و دستور حمله به نمازگزاران مسجدالاقصی را صادر کرد تا با ایجاد بحران بار دیگر در قدرت باقی بماند اما در جنگ ۱۲ روزه شکست خورد و همه این عوامل باعث شد تا نتانیاهو از چهره قدرت خارج شود.

هانی زاده ادامه داد: رئیس رژیم صهیونیستی تحت فشار آمریکا ناچار شد تا  لاپید را مامور تشکیل کابینه کند. این اقدام بر اساس خواسته تیم بایدن است در واقع دموکرات ها نسبت به حاکمیت حزب لیکود و شخص نتانیاهو نگاه منفی دارند و به همین دلیل است که جوبایدن درخواست کرد تا بدون قید و شرط نخست وزیر رژیم صهیونیستی شرط آتش بس را بپذیرد و موجب به پایان رسیدن عمر سیاسی نتانیاهو شود.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: در واقع شرایط غیر قابل پیش بینی حاکم است که رژیک صهیونیستی قادر به اتخاذ تصمیمات کلان نیست و لاپید دو سال نخست وزیر خواهد بود و پس از آن مجبور است که نخست وزیری و کابینه را به شخص دیگری واگذار کند و بخشی از احزاب اسراییل هم از او حمایت کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها