کد خبر: 621723
تاریخ انتشار :

امیدواری دیپلمات روس برای احیای برجام

ایرنا/ سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه با بیان اینکه کار بر روی سند نهایی مذاکرات توافق هسته ای ایران طی روزهای آتی در وین از سر گرفته می شود، تاکید کرد هم اکنون هیچ دشواری غیرقابل حلی در رابطه با احیای برجام وجود ندارد.

امیدواری دیپلمات روس برای احیای برجام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ریابکوف روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس بزرگداشت پریماکوف افزود: اگر چه در خصوص توافق هسته ای ایران موضوعات حل نشده کمی باقی مانده است  اما دشواری غیرقابل حلی برای احیای برجام وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تعلل هیچ فایده ای ندارد اظهار داشت: روسیه در تلاش است تا روند احیای برجام را تسریع کند.
 

ریابکوف اظهار داشت: «مذاکرات به خودی خود شتاب گرفته است. ظاهراً در روزهای آینده کار بر روی آنچه می توان سند نهایی نامید از سر گرفته خواهد شد. من هیچ مشکلی غیرقابل حل در این مسیرنمی بینم.

وی تأکید کرد در ایران در آستانه انتخابات است. اما ما  و هیئت نمایندگی خود در آنجا ( وین)  در تلاش هستیم تا دستیابی به نتیجه نهایی را تسریع کنیم.

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته در راستای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

در این جلسه مقرر شد که ضمن تداوم تماس ها و گفت‌وگوها در سطح کارشناسی، روسای هیات ها به مدت چند روز برای رایزنی و مشورت به پایتخت ها عزیمت کرده و مذاکرات ظرف روزهای آتی مجددا از سر گرفته شود.

گزارش‌ها حاکیست که دور بعدی مذاکرات برجام اواخر هفته جاری برگزار می‌شود. گمانه‌زنی‌های زیادی حاکیست که در این دور طرف ها درباره توالی احیای برجام و رفع تحریم‌های ضد ایرانی به توافق می‌رسند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها