کد خبر: 622219
تاریخ انتشار :

اعتراض یهودیان ارتدوکس علیه کابینه جدید رژیم صهیونیستی

ایرنا/ درحالی که تا ساعاتی دیگر کابینه جدید رژیم صهیونیستی رای اعتماد از پارلمان خواهد گرفت، یهودیان ارتدوکس در اقدامی که از هم گسیختگی صهیونیست ها را نشان می دهد علیه کابینه جدید تظاهرات برگزار کردند.

اعتراض یهودیان ارتدوکس علیه کابینه جدید رژیم صهیونیستی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یهودیان ارتدوکس در محل دیوار ندبه با حضور چندین خاخام برجسته تظاهراتی را علیه کابینه جدید به رهبری یائیر لاپید از حزب یش عتید و نفتالی بنت از حزب یمینا برگزار کردند.

صبح امروز نیز در آستانه پایان دوران نخست وزیری بنیامین نتانیاهو نیز هزاران نفر در قدس اشغالی علیه وی تجمع اعتراضی بر پا کردند.

تنش و درگیری در میان احزاب رژیم صهیونیستی به قدری بالا گرفته که این تنش ها به جامعه صهیونیستی نیز سرایت پیدا کرده است. بر اساس توافق برای تشکیل کابینه جدید بنت تا سال ۲۰۲۳ کرسی نخست وزیری را بر عهده خواهد داشت و لاپید از احزاب میانه رو دو سال بعدی در دولت آینده در سمت نخست وزیر حاضر خواهد شد.

درگیری ها در جلسه امروز پارلمان رژیم صهیونیستی نیز ادامه داشت و رهبر حزب یمینا هنگام سخنرانی از سوی احزاب راستگرا مورد حمله قرار گرفت. همچنین نتانیاهو رقبای خود را به دلیل ائتلاف با احزاب چپگرا به تلاش برای تشکیل یک "کابینه چپ خطرناک" متهم کرده و قول "سرنگونی خیلی سریع" آن را داده است.

در دولت ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی از همه طیف های سیاسی از جمله احزاب چپ، میانه، راست و همچنین یک حزب عربی حضور دارند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها