کد خبر: 622721
تاریخ انتشار :

عملیات هلی برن ائتلاف آمریکایی در دیرالزور سوریه

العالم/ ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا عملیات هلی برن در دیرالزور در شمال شرق سوریه انجام داد و تعدادی را بازداشت کرد.

عملیات هلی برن ائتلاف آمریکایی در دیرالزور سوریه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی طی ساعات گذشته عملیات هلی برنی را در محله الشبکه در مرکز شهر الشحیل در حومه دیر الزور انجام دادند و در جریان آن به یکی از منازل یورش برده و تعدادی شهروند سوری را بازداشت کرده و به مکان نامعلومی بردند.

این خبرگزاری اشاره کرد، هواپیماهای آمریکایی با هماهنگی نیروهای سوریه دموکراتیک "قسد" گذرگاه‌های آبی در دو طرف رود فرات را با مسلسل‌های سنگین هدف گرفتند تا مانع خروج جوانان مخالف سربازگیری اجباری از مناطق تحت کنترل قسد شوند. چندی است که قسد سیاست سربازگیری اجباری را در پیش گرفته است.

دیده‌بان حقوق بشر وابسته به مخالفان سوری نیز اعلام کرد، منطقه شرق فرات شاهد عملیات هلی برن نیروهای آمریکایی در حومه شرقی دیرالزور بود که در پی آن یک نفر از اعضای داعش اهل الباغوز بازداشت شد.

این نهاد همچنین اشاره کرد، یک عضو دیگر داعش از همان شهرک هم کشته شد، به گفته دیده‌بان حقوق بشر، قبل از عملیات هلی برن، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی گذرگاه‌های آبی الشحیل را بمباران کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها