کد خبر: 623047
تاریخ انتشار :

جمهوری‌خواهان پوتین را بیشتر از بایدن دوست دارند!

ایسنا/ بر اساس نتایج دو نظرسنجی، ولادیمیر پوتین در میان جمهوریخواهان آمریکا به رغم تنشهای عمیق میان روسیه و آمریکا از محبوبیت بیشتری نسبت به جو بایدن برخوردار است.

جمهوری‌خواهان پوتین را بیشتر از بایدن دوست دارند!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این نظرسنجی از آمریکایی‌ها در آستانه نشست آنها در شهر ژنو سوئیس در ضمن بحث درباره این که رئیس جمهور آمریکا چطور قرار است خواستار پاسخهایی در قبال مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، حملات با باج افزار و پیگرد قضایی سیاستمداران مخالف از سوی مسکو شود انجام شد.

یک نظرسنجی اکونومیست/یوگاو از ۱۵۰۰ آمریکایی که نتایجش روز برگزاری نشست بایدن و پوتین منتشر شد دریافت که ۱۸ درصد جمهوریخواهان دیدگاه مثبتی در قبال پوتین دارند در حالی که ۱۷ درصد آنها همین دیدگاه را نسبت به رئیس جمهور کشور خودشان داشتند. همچنین این نظرسنجی دریافت که ۶۴ درصد از جمهوریخواهان نظری منفی درباره پوتین دارند در حالی که ۸۲ درصد از آنها نظرشان نسبت به بایدن منفی بود.

همچنین یک نظرسنجی دیگر انجام شده از سوی مورنینگ کانسالت/پلتیکو از تقریبا ۲۰۰۰ نفر نتایجی مشابه را کسب کرد.

اگرچه ۱۱ درصد از جمهوریخواهان در این نظرسنجی دیدگاهی مثبت در قبال پوتین داشتند، ۱۳ درصد از آنها در قبال بایدن نگاه مثبت داشتند. حدود ۶۷ درصد نیز نگاه منفی به رئیس جمهور روسیه داشتند که در مقایسه ۸۵ درصد رئیس جمهور آمریکا را دوست نداشتند.

یک هفته قبل تر یک نظرسنجی اکونومیست/یوگاو دریافته بود که جمهوریخواهان روسیه را کمتر از دموکراتها به عنوان یک تهدید تلقی می‌کنند.

ویل سالتان، از پایگاه "اسلیت" گفت، این ناشی از بازآرایی رخ داده در نظر سالهای دولت ترامپ است هنگامی بی اعتمادی راستگرایان به مسکو روندی معکوس پیدا کرد.

او نوشت: ترامپ بیشتر از سطح تقاضای کرملین مشکل ایجاد کرد: او آمریکایی ها را علیه یکدیگر کرد، به نهادهای ما حمله کرد، برای یک کودتا تلاش کرد، و بی وقفه از تهاجم روسیه دفاع کرد.

او بیان کرد: تا به امروز ترامپ دولت ما را به عنوان یک دولت نامشروع محکوم کرده است. و او نیرویی سیاسی ایجاد کرده که در رویارویی هایش با بایدن به خوبی به پوتین خدمت می کند: حزب جمهوریخواهی که با ناتو سرد و با روسیه گرم شده است.

در این میان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در میان آمریکایی ها در هفته های اخیر در ضمن تردید نسبت به قابلیت او برای تصویب برنامه های بودجه‌ای گسترده کاهش یافته است.

با این حال طبق یک نظرسنجی دانشگاه مونماوث، این کاهش محبوبیت بایدن کمتر از کاهش حمایت از عملکرد کنگره بوده است.

بر اساس این نظرسنجی، در حالی که محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در آوریل ۵۴ درصد بود در ژوئن محبوبیت او به ۴۸ درصد رسیده است.

پاتریک مورای، مدیر انستیتوی مستقل نظرسنجی دانشگاه مونماوث، میزان محبوبیت بایدن همچنان در محدوده مثبت خالص است اما به نظر میرسد با توجه به بی اطمینانی فزاینده در قبال تصویب برنامه های بودجه های انحصاری او،  این محبوبیت تنزل یافته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها