کد خبر: 623072
تاریخ انتشار :

تصمیم مقامات سعودی برای اعدام بیش از چهل نوجوان

فارس/ یک وبگاه افشاگر سعودی درخصوص برنامه مقامات سعودی برای اعدام بیش از چهل نوجوان ساکن نواحی شیعه‌نشین قطیف هشدار داد.

تصمیم مقامات سعودی برای اعدام بیش از چهل نوجوان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه اینترنتی «پرس تی‌وی» روز شنبه به نقل از پایگاه «سعودی لیکس» نوشت، گرچه مقامات سعودی سال گذشته مدعی شده‌اند اعدام افرادی که در سنین کمتر از سن قانونی جرائمی مرتکب شده‌اند را متوقف کرده‌اند، این نوجوانان به‌خاطر شرکت در اعتراضات سال ۲۰۱۱ با حکم اعدام مواجه هستند.
پرس تی‌وی نوشت، این گزارش کمتر از یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که «مصطفی بن هاشم بن عیسی آل درویش» جوان شیعه ۲۶ ساله به‌دلیل شرکت در اعتراضات ضد رژیم سعودی، زمانی که سنی کمتر از سن قانونی داشت، اعدام شد.
به گفته گروه‌های حقوق بشری «ریپرایو» و «عفو بین‌الملل»، اعترافات مصطفی تحت شکنجه گرفته شده بودند و خود او نیز در جلسات دادگاه با تأکید بر این نکته، آن اعترافات را بی ارزش دانسته بود.
علاوه بر این، صفحه «معتقلی الرأی» (زندانیان عقیدتی) عربستان سعودی در توییتر اعلام کرد که شمار فلسطینی‌های بازداشتی در زندان‌های سعودی به ۱۶۰ نفر می‌رسد.
از فوریه ۲۰۱۹، مقامات سعودی شماری زیادی از اردنی‌ها و فلسطینی‌های مقیم این کشور را دستگیر کرده‌اند که در میان آنها می‌توان به «محمد الخضری» نماینده جنبش حماس در عربستان سعودی اشاره کرد. علاوه بر ماه فوریه که بیشترین شمار فلسطینی‌های مقیم عربستان سعودی دستگیر شدند، در ماه‌های جولای و آگوست این سال نیز شمار دیگری از شهروندان فلسطینی بازداشت شدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها