کد خبر: 623416
تاریخ انتشار :

رزمایش موشکی روسیه در کریمه همزمان با ورود رزمناوهای ناتو به منطقه

فارس/ نیروی دریایی روسیه از برگزاری رزمایش دفاع موشکی و جنگ الکترونیک در شبه جزیره کریمه همزمان با ورود ناوهای ناتو به دریای سیاه خبر داد.

رزمایش موشکی روسیه در کریمه همزمان با ورود رزمناوهای ناتو به منطقه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نیروی دریایی روسیه روز سه شنبه از تمرین موشکی ناوگان دریای سیاه این کشور در کریمه در بحبوحه ورود رزمناوهای ناتو به دریای سیاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که سامانه‌های موشکی دفاع ساحلی ناوگان دریای سیاه در حین رزمایش در شبه جزیره کریمه، کشتی‌های جنگی دشمن فرضی را از بین بردند.

در بیانیه نیروی دریایی روسیه آمده است که سامانه‌های موشکی دفاع ساحلی متحرک «بال» و «باستیون» متشکل  از موشک و توپخانه تمریناتی را برای از بین بردن کشتی دشمن فرضی در دریای سیاه برگزار کردند. در این رزمایش یگان‌های حاضر علیه دشمن فرضی جنگ الکترونیک نیز اجرا کردند.  نیروی دریایی روسیه به لحاظ امنیتی توضیحات بیشتری را در زمینه این رزمایش منتشر نکرده است.

سامانه موشکی دفاع ساحلی بال با موشک ضد کشتی Kh-35 برای کنترل آبها و تنگه های سرزمینی ، دفاع از پایگاه‌های دریایی ، سایر تأسیسات و زیرساخت های ساحلی و مناطق آسیب پذیر  تعیین شده است.سامانه دفاعی ساحلی باستیون با موشک کروز ضد کشتی صوتی پیشرفته اهداف زمینی را هدف قرار می‌دهد.

بعد از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، آمریکا همواره به بهانه حمایت از اوکراین کشتی‌های جنگی به دریای سیاه اعزام می‌کند.

وزارت دفاع روسیه اخیرا از ورود دو کشتی نظامی ناتو مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده به دریای سیاه خبر داد و افزود نیروی دریایی این کشور کشتی‌های مذکور را تحت نظر دارد.

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه در آن برهه اعلام کرد که نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه نظارت بر فعالیت ناوشکن موشک‌انداز «مدافع بریتانیا» تعلق به نیروی دریایی انگلیس و ناو موشک‌انداز «اورتسن» نیروی دریایی هلند که وارد دریای سیاه شدند را آغاز کرده است.

«جو بایدن« رئیس جمهور آمریکا  چندی قبل در سخنانی ضمن اعلام حمایت واشنگتن از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تاکید کرد که ناتو در مواجهه با روسیه با چالشهای جدیدی روبرو است. بایدن گفت: «فکر می‌کنم چالشهایی که طی چند سال گذشته ما با آن مواجه هستیم به رسمیت شناخته شده است. ما روسیه را داریم که مطابق با آنچه که امیدواریم بودیم عمل نکرده‌ است.»

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز گفت که  سران کشورهای عضو این اتحاد نظامی باید سیاست مشترک قوی‌تری را در قبال روسیه اتخاذ کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها