کد خبر: 623598
تاریخ انتشار :

مخالفت رهبران اروپا برای دیدار با پوتین

ایرنا/ به رغم تلاش های آلمان و فرانسه برای حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در اجلاس سران اروپا، اما شماری از کشورهای اروپایی حاضر به پذیرفتند دستورجلسه این اجلاس نشدند.

مخالفت رهبران اروپا برای دیدار با پوتین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شبکه بلومبرگ به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: حدود ۱۰ کشور عضو اتحادیه اروپا مخالفت خود را با طرح آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه برای برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ابراز داشته اند.

براساس این گزارش، ۱۰ کشور احساس از اینکه در آخرین لحظه حضور پوتین در اجلاس سران اتحادیه اروپا در دستور کار جلسه فعلی قرار گرفت ابزار ناراحتی کردند.

روزنامه بیزینس اینسایدر با تایید این گزارش عنوان کرد که کشورهای اروپایی هم مرز با روسیه طرح دیدار با پوتین را رد کرده اند.

پیش از این روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی از تلاش صدراعظم آلمان و رییس جمهوری فرانسه برای دیدار رهبران اروپا با رییس جمهوری روسیه خبر داد.

فایننشال تایمز به نقل از افراد آشنا با تصمیمات دیپلماتیک گزارش داد که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به طور خصوصی خواستار نشست سران اروپایی با حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در تلاش برای هدایت اتحادیه اروپا به سمت تعامل نزدیکتر با روسیه هستند.

فایننشال تایمز به نقل از دیپلمات های آگاه نوشت: پیشنهاد نشست سران اروپا توسط مرکل پیش می رود و مکرون از این ایده حمایت می کند.

تلاش ها رهبران آلمان و فرانسه برای حضور مجدد پوتین در نشست سران اروپا در حالی انجام می شود که رییس جمهوری روسیه پیش از بحران اوکراین چندین بار در جلسات اجلاس سران اتحادیه اروپا شرکت کرد و آخرین بار در ژانویه (دی) ۲۰۱۴ این کار را انجام داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها