کد خبر: 623835
تاریخ انتشار :

انتقاد رسانه روسی از اقدام آمریکا در توقیف رسانه‌های حامی مقاومت

ایسنا/ شبکه راشا تودی در گزارشی با انتقاد از اقدام اخیر دولت آمریکا در توقیف دامنه بین المللی وب سایت‌های برخی رسانه‌های نزدیک به مقاومت، این اقدام را حمله آشکاری به مطبوعات و رسانه های خارجی ضد امپریالیسم خواند.

انتقاد رسانه روسی از اقدام آمریکا در توقیف رسانه‌های حامی مقاومت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ریچارد مدهرتس خبرنگار انگلیسی در گزارشی در شبکه روسی راشا تودی درباره اقدام اخیر وزارت دادگستری آمریکا به مسدود کردند دامنه برخی وب سایت های ایرانی و مقاومت نوشت: مسدود کردن سایت های مرتبط با ایران پیام روشنی به سراسر جهان می فرستد و آن این است که واشنگتن مزاحم رسانه هایی خواهد شد که جرئت به خرج می دهند تا روایت مورد تایید آمریکا را به چالش بکشند و صدایشان را خاموش می کند.

در این گزارش آمده است: این هفته، آمریکا یکی از شنیع ترین هجمه ها را علیه مطبوعات و رسانه های خارجی در چند وقت اخیر انجام داد. روز ۲۳ ژوئن، دولت آمریکا وب سایت چند رسانه و پایگاه خبری را از جمله العالم ایران، الفرات عراق، المسیره یمن و... را مسدود کرد. در بین آن ها شبکه پرس تی وی هم بود. دولت آمریکا این وب سایت های خبری را فقط در داخل آمریکا مسدود نکرد بلکه آن ها را به طور جهانی و برای همه مسدود کرد؛ از طریق توقیف دامنه com. آن ها را غیر قابل دسترس کرد. این اقدام یادآور این بود که آمریکا چطور نفت ایران را توقیف کرد(مودبانه ی دزدید) و فروخت، درست مانند دزدان دریایی. 

این خبرنگار در گزارشش آورده است: این اقدام اخیر توسط دولت بایدن، حمله ی آشکاری به مطبوعات و رسانه های خارجی است. آمریکا به طور ویژه سراغ پایگاه های خبری ضد امپریالیستی رفت و آن ها را بست. تمام این وب سایت های خبری در کشورهایی هستند که محور مقاومت را شکل می دهند و نشان دهنده ماهیت اصلی سیاست خارجی آمریکا هستند. آن ها واقعیت را راجع به امپریالیسم غربی می گویند؛ این که چگونه تحریم های آمریکا شبیه به تحمیل جنگ هستند، قحطی و گرسنگی جمعی و مرگ و رنج به بار می آورند. آن ها جنایت های اشغال توسط اسرائیل را نشان می دهند و پاکسازی قومی علیه فلسطینیان را با کلماتی مانند «اختلاف» و  «درگیری» ماست مالی نمی کنند. آن ها با کلونیالیسم و امپریالیسم مقابله کرده و روایت رسانه های غربی را طوطی وار تکرار نمی کنند و به فروش کارخانه های تولید تسلیحات کمک نمی کنند. 
در ادامه این گزارش آمده است: اتهامات مطرح شده علیه آن ها (این که اطلاعات نادرست منتشر می کنند) با شایعه مداخله عاملان روسی در انتخابات چهار سال گذشته آمریکا تفاوتی ندارد، همه اثبات نشده و بی اساسند. 
مدهرتس می افزاید: آمریکا مدعی پایبندی به ارزش و اصول دموکراتیک است. پس چرا به مطبوعات و رسانه ها حمله می کند؟ ریاکاری خواندن این کار کمترین توصیف برای آن است.
این گزارش همچنین مطرح می کند: بسیاری واکنشی نشان نخواهند داد، از ترس این که مبادا به این وب سایت های خبری عربی، ایرانی و مسلمان یا طبق گفته اسرائیل، «حامی حماس» مرتبط دانسته شوند. واقعا جالب است که چگونه از تمام به قول معروف «چپی ها» و «حامیان آزادی بیان» اصلا خبری نیست. این که بایدن از اختیارات اضطراری استفاده می کند تا رسانه های خارجی را جاسوس و دستگاه نظامی بنامد و به نام مبارزه با تروریسم محدودشان کند، انگار اذیتشان نمی کند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها