کد خبر: 623942
تاریخ انتشار :

کرونا بلای جان وزیر دفاع انگلیس شد

ایرنا – منابع خبری انگلیس گزارش دادند که بن والاس وزیر دفاع و شش تن از فرماندهان ارتش این کشور از جمله ژنرال «نیک کارتر» رئیس ستاد مشترک ارتش به کرونا مبتلا شده‌اند.

کرونا بلای جان وزیر دفاع انگلیس شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت دفاع انگلیس با صدور بیانیه‌ای که در اختیار نشریه گاردین قرار داد این مساله را تائید کرده است. در این بیانیه آمده است افرادی که در جلسه هفته گذشته با ژنرال کارتر حضور داشتند از جمله وزیر دفاع، فرماندهان نیروی دریایی و هوایی خود را قرنطینه کرده‌اند.

پیشتر نمایندگان مجلس انگلیس نسبت به عدم واکسینه کردن پرسنل نظامی این کشور که در عملیات ناتو شرکت می‌کنند هشدار داده بودند. حزب اصلی مخالف دولت انگلیس (کارگر) بوریس جانسون را متهم کرده که در حفاظت از نیروهای مسلح کوتاهی می‌کند.

این تحولات درحالی صورت می‌گیرد که با افتضاح اخلاقی مت هنکاک وزیر بهداشت سابق انگلیس و استعفای او از این سمت،  فرماندهی همه‌گیری کرونا در این کشور از دو روز پیش دچار بحران شده است.

ساجد جاوید وزیر اسبق دارایی، کشور و تجارت بین‌الملل انگلیس که سررشته‌ای از حوزه بهداشت و درمان ندارد، شنبه گذشته در شرایطی سکان وزارت بهداشت را عهده دار شد که جهان با بحران همه‌گیری کرونا روبروست.

منحنی آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس باردیگر روندی صعودی به خود گرفته و گونه دلتا که برای نخستین بار در هند شناسایی شد و قدرت انتشار بیشتری دارد در انگلیس شایع شده است.

گزارش‌ها حاکیست که هر یازده روز آمار بیماران کرونایی در انگلیس دوبرابر می‌شود و دولت در تلاش است تا از طریق سرعت بخشیدن به اجرای طرح واکسیناسیون سراسری، گسترش این ویروس را مهار کند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۴ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۴۳۴ نفر به کرونا مبتلا شده که از این تعداد ۱۲۸ هزار و ۱۰۰ نفر جان باخته‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها