کد خبر: 624044
تاریخ انتشار :

آمادگی قاهره برای مذاکره با هیئت امنیتی رژیم صهیونیستی

ایسنا/ مسؤولان دستگاه اطلاعات مصر برای مذاکره با هیئت امنیتی رژیم صهیونیستی درباره تثبیت آتش بس غزه و معامله تبادل اسرا آماده می‌شوند.

آمادگی قاهره برای مذاکره با هیئت امنیتی رژیم صهیونیستی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، بعد از تنشی که بین غزه و تل‌آویو درباره ادامه پافشاری رژیم صهیونیستی بر شروط خود برای بازسازی غزه و ادامه آتش‌بس رخ داد، قاهره دور جدیدی از مذاکرات با طرف اسرائیلی را آغاز می‌کند.

به گفته منابع مسؤولان دستگاه اطلاعات مصر با هیئت امنیتی رژیم صهیونیستی درباره نقشه راهی صحبت خواهند کرد که اخیرا آن را ارائه کردند و گروه‌های فلسطینی در غزه با آن توافق کردند. این گروه‌ها به میانجیگران برای اتخاذ اقداماتی جهت شکستن محاصره غزه و آغاز روند بازسازی فرصت دادند.

هنوز تأیید نشده که آیا این هیئت موضع جدیدی در این باره دارند یا خیر. دولت تل‌آویو به میانجیگران مصری تمایل خود را برای ادامه آتش بس با غزه نشان داده بود. مساله مهم موافقت رژیم صهیونیستی با ربط ندادن پرونده بازسازی با معامله تبادل اسرا است.

تغییر موضع رژیم صهیونیستی به دنبال مداخله اخیر مصر برای توقف تنش‌های میدانی بعد از تهدید گروه‌های مقاومت فلسطین برای استفاده از تمامی ابزارها برای مقابله با اشغالگران است. دیدگاه مصر جدا کردن مساله بازسازی و آتش بس از پرونده تبادل اسرا است که حماس نیز این موضع را قبول دارد.

حماس تأکید دارد که مانعی در ورود به مذاکرات غیرمستقیم برای حل معامله تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی ندارد اما نباید آن را به بازسازی ربط داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها