کد خبر: 624172
تاریخ انتشار :

کیم چند مقام کره شمالی را برکنار کرد

فارس/ «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز چهارشنبه شماری از مقامات این کشور را به به‌خاطر کوتاهی در مقابله با ویروس کرونا مورد سرزنش قرار داد.

کیم چند مقام کره شمالی را برکنار کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نوشته روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم در نشست دفتر سیاسی حزب کارگران متذکر شد، کوتاهی در مقابله با ویروس کرونا «بحرانی بزرگ» را برای این کشور و مردم آن رقم زده است.

رهبر کره شمالی افزود: «بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی مقامات ارشد، یکی از عوامل بزرگی است که مانع از اجرای وظایف خطیر کشور شده است».

این روزنامه به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت، در این نشست، برکناری شماری از مقامات کره شمالی اعلام و شمار دیگری جایگزین آن‌ها شدند اما از ارتباط میان این برکناری‌ها با نحوه مدیریت ویروس کرونا جزئیاتی ارائه نکرد.

کره شمالی از زمان گزارش اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان، تمامی مرزهای خود را بسته و تدابیری جدی برای مقابله با این بیماری به کار گرفت.

«کی بی پارک» استاد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه هارواد که در چند پروژه بهداشتی با کره شمالی همکاری داشته به خبرگزاری «رویترز» گفت، در این کشور، مبارزه با ویروس کرونا به منزله بقای ملی است.

پارک افزود: «هدف اصلی راهبرد کره شمالی این است که حتی نگذارد این ویروس وارد کشور شود و به‌طور هم‌زمان، ظرفیت درمانی و تلاش برای تهیه واکسن را نیز در دستور کار قرار داده است».

او در ادامه گفت، برگزاری تجمعات گسترده در کره شمالی و ادامه فعالیت‌های تمام بخش‌های دولت می‌تواند نشانگر عدم شیوع چشمگیر ویروس کرونا این کشور باشد.

مقامات کره شمالی می‌گویند از دی ماه سال ۹۸ تاکنون ده‌ها هزار تست ویروس کرونا از شهروندان گرفته‌اند و هیچ مورد ابتلایی در این کشور گزارش نشده است. با این حال سازمان جهانی بهداشت گفته است، تست‌های انجام شده در کره شمالی به قدر کافی جامع و گسترده نبوده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها