کد خبر: 624750
تاریخ انتشار :

حمله به پایگاه عین الاسد این بار با ۱۴ موشک

انتخاب/ برای دومین بار ظرف ۷۲ ساعت گذشته امروز چهارشنبه حمله به پایگاه عین الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار واقع در غرب عراق گزارش شده است.

حمله به پایگاه عین الاسد این بار با ۱۴ موشک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بر اساس خبرهای اولیه، این حمله با ۱۴ موشک انجام شده است. سه تن از نیروهای ائتلاف آمریکایی زخمی شدند. ائتلاف می گوید زخم ها سطحی است. در عین حال بیانیه ائتلاف تصریح می کند که موشک ها بر ساختمان و نیز محوطه پایگاه اصابت کرده اند و «گزارش های اولیه از سه زخمی حکایت دارد که زخم های سطحی برداشته اند». 

این بیانیه می افزاید: باید تدابیر دفاعی را برای حمایت از نیروها (آمریکایی های حاضر در پایگاه) فعال کرد.

برخی منابع امنیتی به رسانه ها می گویند موشک ها از ناحیه «البغدادی» منطقه «هیت» الانبار شلیک شد و نیرهای ائتلاف به سمت محل پرتاب آن  آتش گشودند اما ۴ منزل اهالی را آتش زدند.

این دومین بار در ۷۲ ساعت گذشته بعد از حمله دوشنبه است که عین الاسد مورد هجوم موشکی قرار گرفت با مجموعا ۱۰ یا ۱۷ موشک (به نقل از منابع مختلف) و نشستن همه موشک ها در عین الاسد و البته بدون امکان رهگیری از سوی سامانه های دفاعی آمریکا.

دیشب در عملیاتی جداگانه این بار پایگاه آمریکایی ها در شرق عراق هدف قرار گرفت؛ حمله سه شنبه شب سه پهپاد مسلح ناشناس به پایگاه آمریکا در فرودگاه اربیل.

کنسولگری آمریکا نیز نسبت به احتمال حمله موشکی به کنسولگری خود در اربیل هشدار داد. آژیر خطر کنسولگری آمریکا در اربیل نیز به صدا درآمد.

مقام های امنیتی (دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق) می گویند حمله با چند پهپاد حامل بمب انجام شده است اما ائتلاف آمریکایی در بیانیه ای اعلام کرد تنها یک پهپاد حمله را انجام داد.

نیروهای آمریکایی در پایگاه نظامی الحریر در مجاورت فرودگاه اربیل مستقر هستند.

طی سال جاری میلادی دهها حمله به مواضع آمریکا با روش های مختلف اعم از مین های کنار جاده ای بر سر راه کاروان های نظامی آمریکایی یا حمله موشکی و پهپادی به محل های استقرار اشغالگران آمریکایی در عراق انجام شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها