کد خبر: 624786
تاریخ انتشار :

واکنش بغداد به حملات به فرودگاه اربیل و پایگاه عین الاسد

ایسنا/ سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز، چهارشنبه در واکنش به حملات به پایگاه عین الاسد و فرودگاه اربیل گفت: نمی‌پذیریم خاک ما و امنیت شهروندان‌مان میدانی برای پاسخ دادن‌ها واکنش‌ها باشد.

واکنش بغداد به حملات به فرودگاه اربیل و پایگاه عین الاسد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از سومریه نیوز، یحیی رسول، سخنگوی مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد: بار دیگر دشمنان عراق در گمراهی خود غوطه ور شدند و امنیت و حاکمیت کشور را هدف گرفتند. آنها به واسطه "اقدامات تروریستی جدید" به فرودگاه اربیل و پایگاه عین الاسد وابسته به وزارت دفاع عراق حمله کردند. آنها قبلا نیز مقرهای دیپلماتیک را که تحت حفاظت دولت هستند، هدف گرفته بودند.

او افزود: دولت عراق در حالی‌که این حملات "مجرمانه" را محکوم می‌کند بر پیگرد ناقضان قانون و برقراری امنیت به منظور برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه تاکید دارد. این حملات "تجاوزی به جایگاه کشور و پایبندی‌های بین‌المللی" هستند.

یحیی رسول ادامه داد: تغییر واقعیت کشور به سمت اصلاحات و شکوفایی در تمام زمینه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، و اجتماعی نتیجه همستگی ملت ما و همکاری نیروهای ملی ماست.

سخنگوی الکاظمی تصریح کرد: راهکارهای مسالمت‌آمیز و جنگ حق انحصاری دولت هستند زیرا مسؤولیتی مقابل خدا، ملت و تاریخ محسوب می‌شوند و نه اجتهاد گروه‌ها، افراد و رویکردهای خاص. دولت بر مخالفت خود با استفاده از خاک عراق و امنیت شهروندانش برای میدانی به منظور پاسخ دادن‌ها تاکید دارد که مستلزم خویشتنداری و احترام به خروجی‌های گفت‌وگوی استراتژیک است.

طی دو روز گذشته عراق شاهد عملیات هدف‌گیری پایگاه عین الاسد در استان الانبار و فرودگاه بین‌المللی اربیل در اقلیم کردستان بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها