کد خبر: 624953
تاریخ انتشار :

رویترز خبر داد:

تسلط 85 درصدی طالبان بر افغانستان

گروه طالبان روز جمعه اعلام کرد که بر ۸۵ درصد از سرزمین افغانستان شامل بخش هایی از مرز ترکمنستان و استان هرات تسلط یافته است.

تسلط 85 درصدی طالبان بر افغانستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، خبرگزاری رویترز با اعلام این مطلب افزود: نگرانی جهانی در باره مشکلات رساندن دارو و تدارکات به افغانستان هم زمان با عقب نشینی نیروهای آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پس از ۲۰ سال حضور در این کشور، افزایش یافته است.

به گفته مقام های افغان و طالبان؛ شهر تورغندی در شمال افغانستان و در کنار مرز جمهوری ترکمنستان، شب گذشته به دست طالبان افتاده است.

در حالی که مقام های دولت افغانستان در کابل از تائید ادعاهای طالبان خودداری می کنند، اما مقام های محلی این کشور گفته اند که نیروهای طالبان بخش مهمی از استان هرات اقامتگاه ده ها هزار شیعه هزاره را در اختیار گرفته اند و صدها نیروی امنیتی و پناهجوی افغان به سوی مرزهای ایران و تاجیکستان روانه شده اند که موجب نگرانی مسکو و دیگر پایتخت های خارجی از نفوذ عناصر گروه ترویستی داعش به آسیای میانه شده است.

اما نمایندگان طالبان در مسکو برای کاهش این نگرانی ها قول داده اند که با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده و مانع از قدرت گرفتن آن شوند.

با اینکه قرار بود عقب نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان تا ۲۰ شهریور ماه (۱۱ سپتامبر) تکمیل شود، اما مقام های آمریکا گفته اند که تقریبا تمامی نیروهای ارتش این کشور از افغانستان خارج شده و پایگاه هایشان را به نیروهای دولتی تحویل داده اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها