کد خبر: 624960
تاریخ انتشار :

واشنگتن: به دنبال تغییر نظام سوریه نیستیم

معاون وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در مصاحبه‌ای مدعی شد که این کشور به دنبال تغییر نظام سوریه نیست.

واشنگتن: به دنبال تغییر نظام سوریه نیستیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، «جودی هود» سرپرست معاونت وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت که سیاست واشنگتن در سوریه با هدف تغییر نظام در این کشور نیست.

وی که با شبکه خبری الجزیره صحبت می‌کرد، گفت: «واشنگتن به دنبال تغییر رفتار دولت سوریه از طریق روندی سیاسی است که سازمان‌ ملل آن را هدایت کرده و به حمایت از ملت سوریه منجر شود».

این مقام آمریکایی اضافه کرد: «هرگز از شمال شرق سوریه خارج نخواهیم شد و به همکاری با نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد) برای مقابله با داعش ادامه خواهیم داد».

این در حالی است که «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه چندی پیش در مصاحبه‌ای تاکید کرده بود که حضور آمریکا در سوریه غیر قانونی بوده و فورا باید پایان یابد. (جزئیات بیشتر)

وی در این مصاحبه تاکید کرده بود: «آمریکا هیچ اهمیتی برای زندگی ملت سوریه قائل نبوده و دلیل این موضوع نیز اصرار این کشور بر عدم لغو فشارها بر سوریه است و واشنگتن از طریق تحریم‌ها حتی اگر بتواند مانع از رسیدن یک لقمه نان به سوری‌ها می‌شود».

بخش عمده سرزمین‌های استان‌های الحسکه و دیرالزور و الرقه که دارای منابع نفت و انرژی بوده در شمال و شمال شرق سوریه قرار دارد. این مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه است که مورد حمایت آمریکا قرار دارند.

مقام‌های سوریه معتقدند که حضور آمریکا در این مناطق این کشور با هدف سرقت نفت سوریه و فروش آن در خارج است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نیز اواخر سال 2019 از خروج نیروهای کشورش از سوریه خبر داده بود اما سپس تحت فشارهای اعضای دولتش، گفت که 900 نفر از نظامیان این کشور در سوریه باقی خواهند ماند تا سیطره آمریکا بر چاه‌های نفتی سوریه تضمین شود.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا چندی پیش خبر داده بود که «نیروهای آمریکایی در سوریه کمتر از 1000 نظامی بوده و هیچ مداخله‌ای در امور داخلی این کشور نمی‌کنند».

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها