کد خبر: 625045
تاریخ انتشار :

تلاش‌های روسیه برای توسعه تجارت آزاد با ایران ادامه دارد

ایلنا/ رئیس شورای تجاری ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تلاش‌ها برای توسعه تجارت آزاد با ایران ادامه دارد، گفت: ما نه تنها به دنبال ایجاد سنگ بنای تجارت آزاد با ایران هستیم بلکه ساخت خانه‌ای را برای توسعه تجارت آزاد با ایران مد نظر داریم.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ولادیمیر اوبیدنوف، در نشست تخصصی اوراسیا که در حاشیه نمایشگاه اوراسیا تهران ۱۴۰۰ برگزار شد گفت: هدف اعضای اتحادیه اوراسیا و ایران از توسعه همکاری های اقتصادی، بهبود شرایط  زندگی وافزایش  رفاه برای کشورهایمان است .  

وی ضمن سپاس از میزبانی ایران و برگزاری این رویداد افزود : از اینکه شرکای ایرانی با نیات خوب و حضور فعالانه خود به این عرصه ورود کرده اند بسیار خوشحال هستیم و امیدواریم نمونه بیشتری از این اقدامات را در ایران شاهد باشیم .  

اوبیدینوف اضافه کرد: هر ۵ کشور عضو اتحادیه اوراسیا برای همکاری با ایران مصمم هستند و ۲طی سال  که از امضای موافقتنامه تجارت آزاد می گذرد علیرغم شیوع بیماری کرونا و مشکلات موجود، همراهی های منطقه‌ای آغاز و توانسته از راه های کوچک مسیر خود را برای توسعه تجارت باز کند.  

وی از افزایش ۱۸ درصدی مبادلات تجاری میان ایران و روسیه خبر داد و گفت: این نتیجه نشان دهنده درک مشترک هر دو طرف برای افزایش همکاری های اقتصادی است.  

 رئیس شورای تجاری ایران و روسیه گفت : از اعضای اتحادیه و شورای اقتصادی اوراسیا می خواهیم مسائل باقی مانده در این حوزه را هرچه سریعتر به پایان برسانند چرا که تجار و مردم دو کشور امید زیادی به توسعه همکاری ها دارند و بر این باورند که این مسیر باعث رشد اقتصادی کشورها می شود .  

اوبیدینوف تصریح کرد : البته متوجه مشکلاتی که دیگر کشور باعث به وجود آمدن شده اند هستیم و همگی به عنوان مسئولین کشورها می کوشیم تا این مشکلات را حل و با ایجاد ظرفیت های بیشتر برای تماس تجار از ظرفیت های طرف مقابل نیز استفاده کنیم .  

وی با اشاره به این سیستم حمل و نقل ریلی، حمل و نقل دریایی و ظرفیت های بنادر شرایطی هستند که به خوبی از آنها استفاده نمی شود، گفت: باید از همه ظرفیت ها برای توسعه اقتصاد استفاده و مشکلات پیش رو را حل کنیم .  

رئیس شورای تجاری ایران و روسیه افزود: وجود مشکلات، موجب بازدارندگی در سرمایه گذاری های تجاری می شود. ما ظرفیت های بسیاری در حوزه های چون کشاورزی، پیتروشیمی، مواد غذایی و نانوتکنولوژی و موارد دیگر داریم اما نتوانسته ایم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.  

اوبیدینوف با اشاره به ایده های تازه برای افزایش همکاری ها گفت : تلاش می کنیم تا به عنوان یک کشور توسعه یافته، خانه‌ای بازرگانی را فراهم و پالس های مثبت برای افزایش همکاری های اقتصادی را بدهیم .

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها