کد خبر: 625839
تاریخ انتشار :

نامه اعتراضی اردن به رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه اردن امروز یکشنبه تداوم نقض‌های رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی را که آخرین آن یورش امروز شهرک نشینان تحت حفاظت پلیس به مسجد و حمله به نمازگزاران بود، محکوم کرد.

نامه اعتراضی اردن به رژیم صهیونیستی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از روسیا الیوم، ضیف‌الله الفایز، سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد، اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی محکوم و مردود است. این اقدامات نقض وضعیت تاریخی و قانونی مسجد و نیز قوانین بین‌المللی و تعهدات رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت اشغالگر در قدس شرقی است.

وی افزود، وزارت خارجه اردن امروز اعتراض‌نامه رسمی به رژیم صهیونیستی فرستاد و در آن خواستار توقف این نقض‌ها و اقدامات تحریک آمیز، احترام به حرمت مسجدالاقصی، آزادی نمازگزاران، وظیفه اداره اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی شد.

الفایز تاکید کرد، مسجدالاقصی مکان عبادت مسلمانان است و اداره اوقاف قدس تنها مسوول اداره تمامی این مسجد و ترتیب ورود به آن است.

صبح امروز یکشنبه صدها یهودی تندرو با حفاظت نیروهای رژیم صهیونیستی در سالروز آنچه تخریب معبد سلیمان نامیده می‌شود، به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

وزارت خارجه فلسطین هم با شدیدترین لحن یورش تندرو به مسجدالاقصی را محکوم کرد و خواستار موضع بین‌المللی برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به این مسجد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها