کد خبر: 625948
تاریخ انتشار :

رایزنی نخست وزیر عراق با مقام سعودی

مهر/ نخست وزیر عراق در دیدار با مقام سعودی درباره همکاری ریاض و بغداد در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری رایزنی کرد.

رایزنی نخست وزیر عراق با مقام سعودی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از ایلاف، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با ماجد القصبی وزیر بارزگانی عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه بین بغداد و ریاض بررسی، و درباره توسعه همکاری های دو کشور در حوزه های اقتصاد و سرمایه گذاری تبادل نظر شد.

نخست وزیر عراق در این دیدار ضمن تحسین سطح روابط دو کشور و علاقمندی برای تقویت آن، ابراز امیدواری کرد که همکاری های مشترک دو کشور چشم انداز بهتری داشته باشد.

همچنین مقام سعودی با برهم صالح رئیس جمهور عراق هم دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار روابط دو کشور و راههای تقویت آن در همه زمینه ها بررسی شد و صالح بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه و تقویت افق های همکاری در زمینه های مختلف از طریق شورای هماهنگی مشترک میان دو کشور، و نیز همکاری در زمینه های اقتصادی، تجاری، کشاورزی، سرمایه گذاری، بخش نفت و هرآنچه به نفع دو کشور است، تاکید کرد.

وزیر بازرگانی سعودی هم بر حمایت ریاض از ثبات عراق تاکید کرد.

گفتنی است که در سفر چند ماه قبل مصطفی الکاظمی به عربستان، هیات عراقی به ریاست نخست وزیر این کشور توافق نامه هایی را با هیات سعودی به ریاست محمد بن سلمان امضا کرد.

تفاهم نامه ها و توافق نامه های امضا شده عبارتند از اجتناب از مالیات مضاعف بین دو کشور توسط وزیران دارایی، تأمین مالی صادرات عربستان سعودی توسط مدیر عامل صندوق توسعه عربستان، برنامه ریزی برای توسعه و تنوع اقتصادی و نیز توسعه بخش خصوصی توسط وزیران برنامه ریزی، تفاهم نامه همکاری مشترک بین کتابخانه ملی و بایگانی عراق با دفتر دارالملک عبدالعزیز عربستان توسط وزیر مسکن عراق و مدیر دارالملک عربستان و در آخر امضای تفاهم نامه بین شبکه رسانه ای عراق و رادیو و تلویزیون سعودی توسط دبیرکل شورای وزیران عراق و وزیر رسانه عربستان.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها