کد خبر: 626488
تاریخ انتشار :

هشدار جدی هند به شهروندانش در افغانستان

سفارت هند در کابل روز شنبه با صدور بیانیه‌ای به تمام شهروندان و همچنان خبرنگاران این کشور نسبت به احتمال حمله گروه‌های تروریستی به غیر نظامیان در افغانستان اخطار داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 از "ایندیا تودی"، سفارت هند از اتباع این کشور که از افغانستان بازدید یا در این کشور اقامت داشته و کار می‌کنند خواسته است تا هشیار باشند و احتیاط لازم را به ویژه در محل کار، محل سکونت و هنگام حرکت به محل کار داشته باشند.  

هند همچنین توصیه کرده است که افراد از هرگونه مسافرت غیرضروری به ویژه در ساعات اوج رفت و آمد خودداری کنند.  

دولت هند به احزاب رسانه و خبرنگاران هندی که برای پوشش اوضاع افغانستان قصد سفر به این کشور را دارند اخطار داد که در تمام زمان حضور خود در افغانستان، تماس خود را با سفارت هند حفظ کنند.  

اخطار هند به خبرنگاران یک هفته پس از کشته شدن یک خبرنگار "رویترز" به نام دانش صدیقی منتشر می‌شود. صدیقی یک شهروند هند بود و هنگام پوشش درگیری میان نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان کشته شد.  

هند ماه گذشته حدود ۵۰ دیپلمات و نیروی امنیتی خود که در کنسولگری این کشور در شهر قندهار مشغول کار بودند را از افغانستان خارج کرد.

هند تصریح کرد هزاران نفر از اعضای گروه تروریستی"لشکر طیبه" به طالبان پیوسته‌اند و برای حفظ جان دیپلمات‌های هندی، آنها را از افغانستان خارج کرده است.  

گروه تروریستی "لشکر طیبه" تاکنون چندین حمله و بمب گذاری علیه نیروهای امنیتی هند در کشمیر و سایر نقاط این کشور انجام داده است.  

با ادامه روند خروج نیروهای آمریکایی و خارجی از افغانستان، درگیری‌ها میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان شدت گرفته است.  

در همین حال دولت هند اخطار داده است که با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در این کشور افزایش یافته و حملات به غیر نظامیان تشدید شده است.  

پس از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان (بهمن / اسفندماه ۹۹) و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.  

همزمان با خروج نیروهای آمریکایی، شبه‌نظامیان گروه طالبان نیز به حملات خود افزوده و در هفته‌های گذشته مناطق وسیعی را به کنترل خود در آورده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها