کد خبر: 628419
تاریخ انتشار :

ایتالیا در مورد وضعیت امنیتی افغانستان با آمریکا تماس برقرار کرد

وزارت امور خارجه ایتالیا جمعه شب اعلام کرد که با توجه به پیشروی های طالبان در افغانستان با وزارت امور خارجه آمریکا تماس برقرار کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در ادامه برقراری تماس های دیپلماتیک میان رم و واشنگتن، "اتوره سکی" دبیرکل وزارت خارجه ایتالیا با وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه امریکا گفت و گو کرد و سکی در این تماس بر تقویت بیشتر هماهنگی بین سفارتخانه های هر دو کشور و همچنین در سطح دو جانبه موافقت کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه ایتالیا، سکی که زمانی سفیر سابق در افغانستان بوده است، همچنین در مورد ابتکاراتی که می توان با در نظر گرفتن وخامت زمینه امنیتی در منطقه انجام داد، بحث و گفت و گو کرد.

در ادامه خروج نیروهای خارجی از افغانستان، نیروهای ایتالیایی در ماه گذشته پس از حدود بیست سال کمپ ارینا در هرات را ترک کرد و مسؤولیت آن را به نیروهای افغان واگذار کردند.

"لورنزو گویرینی" وزیر دفاع ایتالیا در آن زمان گفت: مأموریت نظامی ایتالیا در افغانستان تمام شده است، اما تعهدات جامعه بین‌المللی از جمله ایتالیا نسبت به مسایل افغانستان پایان نمی‌یابد.

طالبان در حالی‌که نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال اشغال افغانستان، در حال خروج از این کشور هستند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده است.

امرالله صالح معاون ریاست جمهوری افغانستان گفته است به مردم اطمینان می دهم که تحت هیچ شرایطی  در برابر هیچ امتیازی و بخاطر هیچ مصلحتی سلطه طالبان را بر مردم افغانستان نمی پذیرم و به هیچ معامله ای که طالبان شرایط آن را دیکته و تحمیل کند، تن در نمی دهم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها