کد خبر: 630700
تاریخ انتشار :

انگلیس یک تاجر مرتبط با ارتش میانمار را تحریم کرد

دولت انگلیس با تحریم یک تاجر مرتبط با ارتش میانمار دامنه فشارها علیه دولت کودتایی این کشور را تشدید کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «یو تی زا» تاجر میانماری و گروه تجاری «هتو» را که در مالکیت او قرار دارد به دلیل دست داشتن در نقض جدی موازین حقوق بشر، از طریق ارائه خدمات مالی به ارتش این کشور تحریم کرده است.

«یو تی زا» متهم است که با حمایت مالی از ارتش میانمار تحریم‌های تسلیحاتی را دور زده و به این ترتیب در سرکوب و عملیات پاکسازی مسلمانان روهینگیا دست داشته است.

وزیر امور خارجه انگلیس با یادآوری اینکه رژیم میانمار به حملات وحشیانه علیه مردم این کشور ادامه می‌دهد تصریح کرد که تحریم‌های اعمال شده موید اراده لندن برای محدود کردن دسترسی دولت این کشور به منابع مالی و تجهیزات نظامی برای به‌کارگیری علیه مردم بی گناه و به ویژه کودکان میانمار است.

این درحالیست که با گذشت نزدیک به هفت ماه از کودتای نظامی در میانمار جنبش اعتراضی سراسری در شهرهای مختلف این کشور ۵۴ میلیون نفری همچنان ادامه دارد و این وضعیت به فلج شدن اقتصاد و فعالیت های دولتی منجر شده است.

سربازان ارتش و نیروهای پلیس میانمار تاکنون صدها تن از معترضان به کودتای نظامی در این کشور جنوب آسیا را به قتل رسانده‌اند.

انگلیس تاکنون تمام ژنرال‌های دولت میانمار را تحریم کرده و آخرین بار هم یک هولدینگ تجاری متعلق به ارتش این کشور را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

 

 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها