کد خبر: 635284
تاریخ انتشار :

کار در ترکیه + لیست بهترین مشاغل ترکیه 2021-2022

مهاجرت به ترکیه سرآغاز زندگی نو است، گاهی افراد تنها با هدف خروج از کشور اقدام به مهاجرت می کنند بدون آن که بدانند در مقصد باید چه کاری انجام دهند.

کار در ترکیه + لیست بهترین مشاغل ترکیه 2021-2022
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 کشور ترکیه به دلیل داشتن مهاجرت بالا همیشه جایی برای کارگران و افرادی که به دنبال کار هستند دارد، از این رو امروز سعی داریم مبحث مهم کار در ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم. موسسات مهاجرتی زیادی به عنوان کاریابی در ترکیه فعالیت دارند و می توانند به شما کمک کنند، در این میان  موسسه سروش فردا با ارائه راهکار های مناسب مسیر پیدا کردن کار در ترکیه را برای مهاجران ساده کرده، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشد.

چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم؟

 معمولا افرادی که به تازگی به ترکیه مراجعه کرده اند، در ابتدا شرایط کاری خود را سنجیده اند، اما ممکن است برخی افراد هنوز نتوانسته باشند شغل مناسبی را پیدا کنند، اولین قدم برای پیدا کردن  کار در ترکیه  مراجعه به موسسات کاریابی این کشور است. اداره کار ترکیه به پشتوانه مهاجرت دانشجویان، بخشی از لیست مشاغل خود را به دانشجویان یا اتباغ خارجی اختصاص داده است.

توجه داشته باشید که این مشاغل اکثر به صورت پاره وقت هستند تا دانشجویان بتوانند در کنار تحصیل، منبع درآمدی نیز داشته باشند. البته قابل ذکر است که روش های متعددی برای پیدا کردن کار در ترکیه وجود دارد و می توانید از طریق تبلیغات و آگهی های روزنامه ها نیز اقدام نمایید.

اگر به تازگی به ترکیه مهاجرت کرده اید و مکانی برای اقامت ندارید، پیشنهاد می کنیم از مزیت کار با جای خواب در ترکیه استفاده کنید. این مزیت در سال های اخیر یکی از اصلی ترین شرایط پیدا کردن کار در ترکیه است و دلیل آن حجم زیاد مهاجرت به این کشور است.

شرایط پیدا کردن کار در ترکیه به چه صورت می باشد؟

بدون شک برای پیدا کردن کار در ترکیه ابتدا باید زبان ترکی را بلد باشید تا بتوانید با افراد ارتباط کلامی برقرار کنید. شاید در ابتدا این مسئله برای شما مهم نباشد، اما در مدت طولانی مشکلات عمده ای پیش روی شما قرار خواهد گرفت. اگر بتوانید به زبان ترکی استانبولی صحبت کنید چند قدم در پیدا کردن کار پیش می افتید، پس پیش از مهاجرت حتما به این مورد دقت کنید.

از دیگر مواردی که در پیدا کردن کار در ترکیه بی تاثیر نیست، داشتن برگه یا اجازه نامه کار است. مسلما نمی توانید بدون داشتن آن کار پیدا کنید.  ترکیه به عنوان یکی از مهاجر پذیر ترین کشور های خاورمیانه، بیشترین تعداد استخدام را در سال های اخیر به خود اختصاص داده است. بخش عمده این مشاغل در صنعت توریست و کشاورزی پایه گذاری شده و افراد برای اینکه بتوانند در این بخش ها فعالیت داشته باشند نیاز به دریافت اجازه نامه از اداره کار ترکیه دارند.

دریافت اجازه نامه برای پیدا کردن کار در ترکیه ممکن است گاهی به صورت موقت صادر شود و شما طی مدت زمان مقرر حق اشتغال در این کشور را دارید. برای اینکه بتوانید شغل خود را گسترش دهید در ابتدا به دریافت اجازه کار دائم دارید. از مهم ترین شرایط دریافت این مدرک به حداقل 8 سال سکونت در این کشور نیاز دارید.گفتنی است که مجوز کار دائم به نحوی مهم تاییدی بر اقامت شما در ترکیه است و به نحوی شما جز شهروندان ترکیه محسوب می شوید.

از مهم ترین نکات در زمان پیدا کردن کار در ترکیه برای دانشجویان ناتوانی در دریافت ویزای کار است. بر اساس قانون کار در ترکیه دانشجویانی که با استفاده از ویزای تحصیلی به ترکیه مهاجرت کرده اند نمی توانند برای دریافت ویزای کار اقدام نمایند و تنها می توانند در میان مشاغل پاره وقت یا نیمه وقت، شغل خود را پیدا کنند.

برای اینکه بتوانید کار با حقوق بالا پیدا کنید، لازم است که حتما از مهارت خاصی برخوردار باشید. عمدتا افراد متخصص در زمینه مشاغل فنی و حرفه ای شانس بیشتری در پیدا کردن کار دارند.

اگر به دنبال کار بر حسب تخصص و مهارت خود هستید، کاریابی های تخصصی در سراسر کشور ترکیه وجود دارند که بر اساس تخصص شما می توانند در کوتاه ترین زمن ممکن شغل مورد نظر را پیدا کنند. البته بهتر است بدانید برای ثبت نام در این مراکز داشتن اقامت توریستی یا دانشجویی الزامی است، همچنین باید به زبان ترکی تسلط کامل داشته باشید.

1200

برای دریافت اجازه کار دائم در ترکیه چه اقداماتی لازم است؟

برای اینکه بتوانید همانند یکی از شهروندان ترکیه، اجاره کار دائم در این کشور را به دست آورید لازم است مسیر طولانی را طی کنید، طولانی بودن مسیر به دلیل شرط زمانی اقامت در این کشور است. البته همیشه یک راه میانبر وجود دارد و شما می توانید از طریق آن به نحوی راه صد ساله را یک شبه طی کنید.

برای این که بتوانید تقریبا یک ماهه اجازه نامه دائم کار در ترکیه را به دست آورید باید از طرف یک کارفرما به اداره کار معرفی شوید و این معرفی نامه از طرف کنسولگری در ترکیه صورت پذیرد. چنانچه کارفرما شما را معرفی کند لازم است که حرفه و محل کار شما به طور مشخص، معین گردد. پس از یک سال مجدد تحقیقاتی در زمینه کار شا صورت می گیرد و در صورت توافق، اجازه کار به مدت سه سال تایید می شود و به مرور این روند ادامه دارد. به یاد داشته باشید که برای تمدید این اجازه نامه می بایست از 15 روز قبل اقدام نمایید.

بهترین مشاغل برای کار در ترکیه کدامند؟

برای اینکه بتوانید در این کشور، به شغل اداری دست یابید حتما باید تحصیلات دانشگاهی با نمرات عال داشته باشید. با وجود اینکه سیاست ترکیه در جهت رفاه شهروندان پیش می رود، اما شاهد نرخ بیکاری بالایی در این کشور هستیم. برای پیدا کردن کار در ترکیه به سمت مشاغل کارآفرین بروید، آشپزی، فروشندگی، تاسیسات، مشاغل ساختمانی و.... از جمله مشاغلی هستند که می توانید داشته باشد.

1201

نتیجه گیری:

 با توجه با مطالب عنوان شده برای پیدا کردن کار در ترکیه روش های متعددی وجود دارد که هریک بنا به شرایط خاصی امکان پذیر هستند، علاوه بر این می توانید از طریق موسسات مهاجرتی نیز اقدام نمایید و به دفاتر کاریابی سراسر کشور معرفی شوید. داشتن اطلاعات کافی در این زمینه نقش مهمی در برنامه های شما دارد بدین منظور پیشنهاد می کنیم اطلاعات جامع تر را از مقالات مندرج در سایت سروش فردا کسب نمایید.

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها