کد خبر: 637425
تاریخ انتشار :

آشنایی با انواع پروازهای خارجی

آشنایی با انواع پروازهای خارجی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بسیاری از مردم یک سفر خارجی را به ایران گردی ترجیح می‌دهند و می‌خواهند یک سفر جذاب و به یادماندنی را تجربه کنند. آن‌ها شاید با انواع پرواز خارجی آشنا نباشند و ندانند که چه نکاتی را باید برای تجربه سفری بهتر و جذاب رعایت کنند. اگر برای اولین بار می‌خواهید به سفری خارجی بروید، باید در مورد هواپیما، انواع پروازها، انواع کلاس‌های پرواز، بهترین راه برای خرید بلیط اطلاعاتی داشته باشید. با دانستن این نکات می‌توانید در هزینه خود صرفه‌جویی و هزینه اضافی را صرف لذت بیشتر در سفر خود کنید. برای کسب اطلاعات لازم درباره سفر خارجی به‌صرفه ما را تا آخر این مطلب همراهی کنید.

پرواز سیستمی

در این نوع پرواز با استفاده از برنامه‌ریزی منظم در روزهای هفته و در ساعت‌های مشخص پروازهایی به‌سمت مقصدهای معیین انجام می‌شود. در پرواز سیستمی می‌توانید از چند روز قبل تا چند ماه قبل از پرواز بلیط خود را رزرو و در زمان مشخصی با هواپیمایی معین پرواز کنید. در این پروازها اگر به هر دلیلی دوست داشتید بلیط خود را کنسل کنید، مبلغی از هزینه به حساب بانکی شما برمی‌گردد. البته همه مبلغ بازگردانده نمی‌شود و یک درصد معلومی از پول شما برای هزینه کنسلی کسر خواهد شد.

پرواز چارتری

چارتر در اصطلاح در معنی دربست گرفتن استفاده می‌شود. بعضی از آژانس‌های مسافرتی برای یک سال یا بازه زمانی مشخصی، صندلی‌های بعضی از شرکت‌های هواپیمایی را می‌خرند و به مسافران می‌فروشند؛ به این نوع بلیط‌ها، بلیط پروازهای چارتری می‌گویند. قیمت این بلیط‌ها ارزان‌تر و در ایام مختلف سال موجود است. در خرید این نوع بلیط به این نکته توجه داشته باشید که بعد از کنسلی بلیط هیچ مبلغی به شما باز نمی‌گردد.

انواع کلاس‌های پروازی

شاید تابه‌حال هنگام خرید بلیط با اسامی کلاس‌های پروازی آشنا شده باشید و ندانید که هرکدام چه تعریفی دارند یا مزایا و معایبشان چیست؟ کلاس‌های پروازی مختلفی داریم که شامل کلاس  پروازی F، Y و C هستند. هر کدام از این کلاس‌ها تعریفی دارد که بهتر است آن‌ها را برای تجربه سفر خارجی یا داخلی بدانید.

1461

فرست کلاس یا First class

گران‌ترین و بهترین کلاس پروازی فرست کلاس است. بهترین صندلی‌های پرواز مختص فرست کلاس بوده و به همین دلیل قیمت آن با بقیه کلاس‌ها تفاوت دارد. از امکانات این کلاس پروازی می‌توان به صندلی تک نفره، تلویزیون تک نفره با ریموت از راه دور، لپ‌تاپ، اینترنت ماهواره‌ای، صندلی‌های اتوماتیک با قابلیت تنظیم، سرویس بهداشتی جداگانه، بالش انعطاف پذیر و... اشاره کرد. در فرست کلاس غذا به‌صورت گرم سرو می‌شود؛ می‌توانید از منو، غذای خود را سفارش دهید. مسافران این کلاس آخرین افرادی هستند که وارد هواپیما می‌شوند. معمولا این نوع مسافران موردتوجه خاصی قرار می‌گیرند. همچنین در ترمینال کانتر مسافران فرست کلاس متفاوت است و آن‌ها نیازی به انتظار برای چک بلیط و... ندارند.

کلاس تجاری یا business class

دومین کلاس پروازی که امکانات خوبی را به مسافران ارائه می‌دهد، کلاس تجاری است. قیمت بلیط این کلاس پروازی کم‌تر از فرست کلاس محاسبه می‌شود. از امکانات جالب این کلاس پروازی می‌توان به صندلی‌های دو نفره مبله، صندلی اتوماتیک و قابل تنظیم و... اشاره کرد.

خدمات رفاهی صوتی و تصویری همگانی است و به‌صورت عمومی پخش می‌شود. در کلاس تجاری غذا را به‌شکل گرم سرو می‌کنند؛ ولی با درجه‌ای پایین‌تر. در این کلاس هم کانتر متفاوت وجود دارد و نیازی نیست برای چک بلیط منتظر بمانید. مهماندارها در هواپیما توجه لازم را به کلاس تجاری دارند و کابین این مسافران متفاوت خواهد بود.

1462

کلاس اکونومی یا economy class

کلاس اکونومی رایج‌ترین کلاس پروازی میان پروازها است. بیشترین صندلی را به مسافران این کلاس اختصاص می‌دهند. کلاس اکونومی در ایران رایج بوده و مسافران این کلاس مسافران عادی هستند که هزینه کم‌تری نسبت به کلاس‌های پروازی تجاری و فرست کلاس پرداخته‌اند. از امکانات این کلاس پروازی می‌توان به روزنامه روز، مجله تبلیغاتی، کارت راهنمایی پرواز و... اشاره کرد.

در بعضی از هواپیماها هنگام پرواز هدفون و مانیتور مخصوص وجود دارد. صندلی‌های این کلاس اکونومی بوده و به‌صورت خطی طراحی شده است. قیمت بلیط این کلاس از دو نمونه قبلی ارزان‌تر بوده و برای سفری اقتصادی پیشنهاد می‌شود. دو کلاس قبلی در ایران وجود ندارد و برای پرواز خارجی کلاس اکونومی بهترین گزینه پیشنهادی است.

خرید بلیط پرواز خارجی

خرید بلیط به‌شکل آنلاین یکی از راحت‌ترین کارهای هر سفری است؛ زیرا با چند کلیک می‌توانید از سایت‌های معتبر بلیط خارجی بخرید. خرید بلیط به‌صورت آنلاین مزایایی دارد که می‌توان از آن‌ها به صرفه‌جویی در وقت، تخفیف‌های ویژه، امکانات رفاهی جذاب و... اشاره کرد. هنگام خرید بلیط هواپیما به کیفیت پرواز و هتل محل اقامت توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید. یکی از بهترین سایت‌های خرید بلیط سفرهای خارجی علی بابا است. همراه با خرید بلیط می‌توانید از امکانات ویژه سایت برای کاربران بهرمنده شوید.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها