کد خبر: 640615
تاریخ انتشار :

حماس به اسرائیل هشدار داد

گردان‌های "سرایا القدس"، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نسبت به پیامدهای عدم آزادی "هشام ابوهواش" اسیر فلسطینی که از ۱۳۱ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، هشدار داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 ابوحمزه، سخنگوی سرایا القدس در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت، تداوم نادیده‌ گرفتن و اهمال در آزادی "هشام ابو هواش"، (۴۰ ساله) توسط دشمن صهیونیستی میدان نبرد را به وضعیتی متفاوت خواهد کشاند.

اخیرا کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که وضعیت سلامتی ابو هواش وخیم است و احتمال مرگ وی وجود دارد.

در همین راستا، هشام ابو هواش تاکید کرد که به اعتصاب غذای خود تا زمان شهادتش یا تحقق درخواستش برای لغو بازداشت اداری وی ادامه خواهد داد.

اعضای خانواده ابو هواش اعلام کردند که این اسیر فلسطینی به همسرش نامه‌ای فرستاده و در آن گفته است: یا در این دنیا یا در نزد خدا با یکدیگر دیدار می‌کنیم و من تا زمان شهادتم به اعتصاب غذای خود ادامه خواهم داد و هرگز با کسی که در حق من کوتاهی کند، سازش نخواهم کرد.

 برادر هشام همچنین خاطرنشان کرد که برادرش از چهار روز پیش مصرف نمک را متوقف کرده است که اثر مستقیم بر روده می‌گذارد.

عماد ابو هواش، برادر این اسیر فلسطینی نیز اعلام کرد، وضعیت سلامتی برادرش بسیار خطرناک است و ممکن است هر لحظه به شهادت برسد.

وی همچنین گفت، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواسته است که هر ۱۲ ساعت به دلیل خطرات وضعیت سلامتی هشام ابو هواش با او ملاقات شود. هشام اولین کسی است که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به مدت ۱۳۱ روز دست به اعتصاب غذا زده است. او در درمانگاه زندان است و به بیمارستان مجهز منتقل نشده است.

هشام در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ بازداشت شد. او پدر پنج فرزند است و از آن تاریخ خواستار پایان دادن به بازداشت اداری خود است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها