کد خبر: 641210
تاریخ انتشار :

ایران به سطحی از توانمندی دفاعی رسیده که غیرقابل شکست است

نشریه آمریکایی «نیویورکر» در گزارشی با اذعان به «توان موشکی غیرقابل کنترل تهران» تصریح کرد: ایران به سطحی از توانمندی دفاعی رسیده است که غیرقابل شکست است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 نشریه آمریکایی «نیویورکر» در گزارشی اذعان کرد که توان دفاع موشکی ایران از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده است؛ به نحوی که به مرحله‌ غیرقابل کنترلی رسیده است.

در گزارش «نیویورکر» به قلم «رابین رایت» در این خصوص آمده است: «کنث مک کنزی» فرمانده نیروهای (تروریست) آمریکا در خاورمیانه (غرب آسیا) به من گفت که درس‌ هایی که از عین‌ الاسد گرفتیم (پس از حمله تلافی جویانه ایران در واکنش به شهادت سردار سلیمانی در ژانویه سال ۲۰۲۰ به دستور ترامپ) این است که موشک‌ های ایران نسبت به برنامه هسته‌ ای‌ این کشور، به تهدید قریب‌ الوقوع‌ تری تبدیل شده‌ اند.

گزارش مذکور در ادامه می افزاید: دهه‌ ها بود که راکت‌ ها و موشک‌ های ایران به طور گسترده‌ ای فاقد دقت بودند. (مک‌کنزی ادامه داد) موشک های ایران در عین‌الاسد، تقریبا به همان جایی خوردند که آن‌ ها می‌ خواستند. حالا (این موشک‌ ها) می‌ توانند به گونه‌ ای موثر به نقاط مختلفی در گستره و در عمق خاورمیانه (غرب آسیا) اصابت کنند. اصابت آن ها به نقاط مختلف دقت زیادی دارد.

گزارش مذکور می افزاید: ایران بر تولید موشک‌ هایی با بُرد بالاتر، دقت بالای اصابت و قدرت تخریب بیشتر تمرکز کرده است. «آژلانس اطلاعات دفاعی» گزارش داده است که ایران در حال حاضر، یکی از برترین تولیدکنندگان موشک جهان و زرادخانه آن بزرگ‌ترین و متنوع‌ ترین زرادخانه در خاورمیانه (غرب آسیا) است.

«نیویورکر» ادامه داد: ایران بیش از چیزی که دشمنانش، از جمله آمریکا و اسراییل بتوانند قدرت تخریب آن را داشته باشند، م تواند موشک شلیک کند. «مک‌کنزی» در این باره می‌ گوید که تهران در این زمینه به مرحله‌ برتری رسیده است، یعنی سطحی از توانمندی که کشوری وقتی به آن برسد، به خاطر تسلیحاتی که در اختیار دارد، غیرقابل کنترل یا شکست دادن می‌شود. به گفته او، ظرفیت راهبردی ایران در حال حاضر بسیار بزرگ است.

این در حالیست که «کنث مک‌کنزی» فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا پیشتر در مصاحبه با مجله تایم در سخنانی اذعان کرد: کاری که ایرانی‌ها طی ۳ تا ۵ سال گذشته انجام داده اند این است که پلتفورم بسیار توانمندی از موشک‌های بالستیک ساخته اند.

مجله تایم در بخشی از این مصاحبه به حمله موشکی ایران به پایگاه‌های عین‌الاسد و اربیل بعد از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و نوشت: ایران ژانویه ۲۰۲۰ بیش از ۱۲ موشک قیام ۱ و فاتح ۳۱۳ از ۳ پایگاه در غرب این کشور را به سمت پایگاه‌هایی که میزبان صدها نیروی آمریکایی بودند، شلیک کرد.

تایم در این خصوص تصریح کرد که این موشک‌ها باعث شد ساختمان‌ها و هواپیماها در این پایگاه‌ها با خاک یکسان شوند و ده‌ها سرباز آمریکایی هم دچار ضربه مغزی بشوند.

کد خبر 5389636

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها