کد خبر: 641224
تاریخ انتشار :

مهاجرت تحصیلی به روسیه 2022 (معدل، هزینه، مزایا و مدارک)

مهاجرت تحصیلی به روسیه 2022 (معدل، هزینه، مزایا و مدارک)
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

کشور روسیه در سال های اخیر به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار خوب و شرایط عالی برای تحصیل، به عنوان یک مقصد جهت  مهاجرت تحصیلی به روسیه برای بسیاری از دانشجویان تبدیل شده است.

دانشگاه های روسیه به طور کلی، جزو دانشگاه های برتر در جهان محسوب می شوند و از رتبه های بسیار بالایی برای تحصیل دانشجویان در هر مقطعی برخوردار هستند.

نداشتن آزمون های ورودی بسیار سخت و اخذ آسان ویزا برای تحصیل در این کشور از مهم ترین دلایل برای مهاجرت تحصیلی به روسیه به شمار می روند.

مهاجرت تحصیلی به روسیه و زمان اعزام دانشجو برای تحصیل

به طور کلی، فرآیند اقدام برای تحصیل در روسیه و دریافت ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل در این کشور، از یک پروسه زمان بندی شده برخوردار است؛ بنابراین افراد تا زمان اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه مورد نظر خود باید منتظر بمانند.

مرحله دوم بعد از اخذ پذیرش تحصیلی، شروع ترم جدید است که معمولا از شهریور ماه آغاز می شود و دانشجویان برای ورود به دانشگاه در این مقطع از زمان، از خرداد تا تیر ماه فرصت دارند که برای این کار اقدام کنند.

همچنین شما (دانشجویان) برای شروع تحصیل در ماه آبان نیز می توانید از اول ماه شهریور برای ورود به دانشگاه اقدام کنید؛ در واقع تمامی این مراحل، پس از اخذ ویزای شما صورت می پذیرد.

معدل لازم برای تحصیل در دانشگاه های روسیه

علاوه بر شرط معدل، شما به دریافت نمره حداقلی در آزمون ورودی و اخذ نمره مطلوب بعد از مصاحبه نیز نیاز دارید؛ در واقع، برای اینکه بتوانید در دانشگاه مدنظر خود، تحصیلاتتان را ادامه دهید، باید از تمامی این مراحل عبور کرده و با اخذ بالاترین نمره، آموزش خود را در مقاطع مختلف تحصیلی شروع کنید.

همچنین شرط معدل با توجه به دانشگاه و رشته ای که در آن، مشغول به تحصیل هستید، متفاوت است و نمی توان عدد ثابت و دقیقی را برای معدل دانشجویان در نظر گرفت.

مهاجرت تحصیلی به روسیه و برآورد هزینه های زندگی دانشجویان

هزینه های زندگی در روسیه در مواجه با برخی از کشورهای جهان، بسیار پایین بوده و دانشجویان می توانند با یک برنامه ریزی صحیح، یک زندگی دانشجویی خوب را در این کشور تجربه کنند.

همچنین بهتر است این نکته را نیز به یاد داشته باشید که هزینه زندگی هر فرد با توجه به نوع دانشگاه، شهر محل سکونت، خوابگاه و مسائلی از این دست، متغیر است.

در ادامه این بخش از مقاله، به بررسی دقیق هزینه نیازهای اولیه یک دانشجو در روسیه پرداخته ایم که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

  • اینترنت (487.95 روبل)
  • اجاره منزل به صورت تک خواب (62,404.93 روبل)
  • هزینه آب، برق و گاز به صورت ماهیانه (8,869.25 روبل)
  • هزینه 6 تا 12 عدد تخم مرغ (37.24 تا 74.48)
  • هزینه بلیط حمل و نقل عمومی شامل مترو وBRT به صورت میانگین (55.00 روبل)
  • یک کیوگرم سیب و پرتقال به ترتیب (89.51 تا 67.24 روبل)
  • یک کیلوگرم برنج ( 63.8 روبل)
  • یک بطری آب معدنی (31.63 روبل)

تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی

 اگر به تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسانس در روسیه علاقمند هستید، باید یک دوره متوسطه عمومی یا یک دوره حرفه ای که به آن دوره حرفه ای روسی می گویند را پشت سر بگذارید و بعد از آن می توانید برای اخذ مدرک لیسانس در دانشگاه موردنظر خود ثبت نام کنید.

همچنین شما می توانید زبان آموزش دانشگاه خود را زبان انگلیسی انتخاب کنید که برای این کار، شما به شرکت در دوره های آموزشی زبان و حداقل نمره (6 آیلتس) نیاز دارید.

تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد

دوره 2 ساله کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس در دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی روسیه به دو زبان روسی و انگلیسی امکان پذیر است و شما برای گذراندن دوره ارشد به زبان انگلیسی می توانید با شرکت در دوره آموزش زبان انگلیسی و دریافت نمره حداقلی 6، کارشناسی ارشد خود را به پایان برسانید.

1501

تحصیل در روسیه در مقطع دکتری

هزینه های نسبتا پایین برای زندگی، آب و هوای خوب، شرایط زندگی مساعد و مسائلی از این دست باعث شده تا بسیاری از دانشجویان برای دریافت مدرک و گذراندن دوره دکترای خود، کشور روسیه را به عنوان مقصد مهاجرتی برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.

دکتری در این کشور همانند بسیاری دیگر کشورها به صورت 4 ساله است و برای اخذ مدرک دکتری به زبان انگلیسی، حداقل نمره آیلتس 6.5 به بالا نیاز است.

شرایط پذیرش دانشجو در روسیه بدون مدرک زبان

عدم نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی در دانشگاه های روسیه از مهم ترین دلایل در جذب دانشجویان از سراسر دنیا به شمار می رود.

شما برای ورود به دانشگاه و اخذ مدرک مربوطه بدون مدرک زبان، برای آمادگی هر چه بهتر در کلاس های درس، می بایست در دوره های آموزش زبان انگلیسی یا روسی شرکت کرده و پس از کسب مهارت های لازم در بخش شنیداری و گفتاری زبان، توانایی شرکت در کلاس ها را خواهید داشت.

شرایط تحصیل در روسیه به کمک بورسیه تحصیلی

اگر به عنوان یک دانشجو، خواهان دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های معتبر روسیه هستید، قبل از هر چیزی، شما به مدارک مورد نیاز، حداقل نمرات و شایستگی های لازم برای اخذ بورسیه نیاز دارید و پس از ارائه این موارد و کسب بورسیه تحصیلی، شرایط ادامه تحصیل شما در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا فراهم خواهد شد.

شما برای تحصیل در روسیه می توانید یکی از رشته های زیر را انتخاب و جهت دریافت بورسیه اقدام کنید؛ از جمله این رشته ها عبارتند از:

  • روانشناسی
  • علوم اقتصاد
  • انواع رشته های مهندسی
  • مدیریت (MBA)
  • علوم کامپیوتر
  • زیست شناسی، ریاضیات، فیزیک و شیمی
  • علوم سیاسی
  • انواع رشته های مربوط به زبان (زبان شناسی)

کاربر گرامی جهت مطالعه ادامه مطلب به سایت زیر مراجعه نمایید:

به نقل از فردا نیوز

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها