کد خبر: 648292
تاریخ انتشار :

یمن برای شروع گفتگوها در کشور بی طرف آماده است

یک منبع رسمی یمن یمن از هرگونه گفتگو با کشورهای ائتلاف در هر کشور بی طرفی که در تجاوز علیه یمن شرکت نمی کند، چه از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و چه کشورهای دیگر، استقبال می کند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک منبع رسمی یمن عصر چهارشنبه به خبرگزاری سبا گفت که یمن از هرگونه گفتگو با کشورهای ائتلاف در هر کشور بی طرفی که در تجاوز علیه یمن شرکت نمی‌کند.

این منبع توضیح داد که اولویت در گفت وگو باید پرونده بشردوستانه و رفع محدودیت‌های خودسرانه در بندر الحدیده و فرودگاه بین المللی صنعا باشد.

این منبع خاطرنشان کرد: نه منطقی، نه منصفانه و نه جایز است که دعوت کننده و میزبان گفتگو، حامی جنگ و محاصره ناعادلانه مردم یمن باشد.

برخی مقامات در شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته خبر دادند که این شورا تصمیم دارد از طرف‌های درگیر در یمن برای برگزاری نشستی در عربستان دعوت به عمل آورد. خبرگزاری رویترز به نقل از این مقامات و بدون افشای نام آن‌ها نوشته بود که دعوتنامه‌های رسمی برای رایزنی درباره یمن طی چند روز آینده ارسال خواهد شد و جنبش انصارالله یمن نیز در میان طرف‌هایی قرار دارد که شورای همکاری در حال بررسی دعوت از آن‌ها برای این نشست است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها