کد خبر: 653795
تاریخ انتشار :

اردوغان برخی از کشورهای ناتو را حامی تروریسم خواند

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که برخی کشورهای عضو ناتو حامی تروریسم هستند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره احتمال قبول عضویت فنلاند و سوئد در پیمان ناتو گفت: این یک سازمان امنیتی است نه سازمانی برای حمایت از گروه‌های تروریستی. گروه‌های تروریستی تنها از حمایت فنلاند و سوئد برخوردار نیستند بلکه آلمان، فرانسه و هلند نیز از آن‌ها حمایت می‌کنند.

اردوغان گفت: ما تاکنون هیچ گونه پیشنهادات مشخصی درباره پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو دریافت نکرده‌ایم. حتی یک سند مشخص هم به ما داده نشده است. ما نمی‌توانیم صحبت‌هایی را باور کنیم که در اسناد ثبت نشده است.

وی گفت: نیروهای مسلح ما تصمیم دارند عملیات جدیدی را در مرزها در مناطق منبج و تل رفعت در شمال سوریه علیه نیروهای حزب کارگران کردستان "پ.ک.ک" و یگان‌های مدافع خلق کرد انجام دهند.

اردوغان در سخنرانی خود در مقابل اعضای پارلمان در آنکارا گفت: ما تل رفعت و منبج را از تروریست‌ها پاکسازی می‌کنیم و همین اقدام را در مناطق دیگر انجام خواهیم داد. ما باید ببینیم چه کسی از اقدامات "قانونی" ما حمایت می‌کند.

وی همچنین گفت: ما درصدد انتقال به مرحله جدیدی درباره تصمیممان درخصوص ایجاد منطقه امن در عمق ۳۰ کیلومتری در شمال سوریه و پاکسازی تل رفعت و منبج از تروریست‌ها هستیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها