کد خبر: 675870
تاریخ انتشار :

واکنش تند اُسلو به سقوط موشک سوئدی در مجاورت نروژ

به دنبال سقوط اشتباهی یک موشک تحقیقاتی سوئد در خاک نروژ و عدم اطلاع رسانی به موقع درباره آن، این دو کشور همسایه درگیر تنش لفظی شده‌اند.

واکنش تند اُسلو به سقوط موشک سوئدی در مجاورت نروژ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، به دنبال سقوط اشتباهی یک موشک تحقیقاتی سوئد در خاک نروژ، دو کشور همسایه اروپایی با یکدیگر دچار تنش شده‌اند.

براساس گزارش بی بی سی، این موشک ساعت ۷:۲۰ صبح به وقت محلی از مرکز فضایی «اسرنژ» پرتاب شده و به دلیل نقص فنی در منطقه‌ای در نروژ فرود آمده است!

مرکز فضایی سوئد که مالک و اداره کننده این پرتاب بوده عذرخواهی کرده و گفته در این زمینه تحقیقات خواهد کرد.

با این حال وزارت خارجه نروژ از دولت سوئد به دلیل عدم اطلاع رسانی فوری در این زمینه ابراز نارضایتی کرده است.

براساس گزارش بی بی سی، موشک سوئدی ۴۰ کیلومتر دورتر از محل سقوط برنامه ریزی شده در منطقه‌ای در شمال نروژ و ده کیلومتری یک منطقه مسکونی سقوط کرده است. طبق گزارشها نه کسی آسیب دیده و نه به چیزی خسارت وارد شده است. اما مرکز فضایی سوئد گفته که ابزارهای علمی این موشک بازیابی شده و با بالگرد به سوئد منتقل شده است!

«مارکو کوهبرگ» از مرکز فضایی سوئد گفته، این اشتباه انحراف بدی است که ما آن را جدی میگیریم اما برای گفتن علت این نقص فنی هنوز بسیار زود است و تحقیقات در دست انجام است.

مرکز فضایی سوئد گفته که مقامات دولتی سوئد و نروژ مدت کوتاهی پس از این واقعه با هم در تماس بوده‌اند. اما وزارت خارجه نروژ گفته است که به درستی و به طور رسمی در مورد فرود موشک یا بازیابی محموله آن مطلع نشده و هرگونه فعالیت غیرمجاز در داخل مرزهای خود را جدی می‌گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها