کد خبر: 675927
تاریخ انتشار :

پاکستان: حصار کشی مرز مشترک با افغانستان به زودی تکمیل می‌شود

در حالی که موضوع حصار کشی مرزی از موارد اختلافی کابل و اسلام‌آباد بوده است، سخنگوی ارتش پاکستان گفت کار حصار کشی مرز مشترک به زودی تکمیل می‌شود.

پاکستان: حصار کشی مرز مشترک با افغانستان به زودی تکمیل می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «احمد شریف» سخنگوی ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری اظهارداشت حصارکشی مرز پاکستان و افغانستان 98 درصد پیشرفته است و به زودی تکمیل می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد حمله به مسجد «پلیس لاینز» در پیشاور توسط یک شهروند افغانستان عضو «جماعت الاحرار» از ولایت قندوز طراحی شده بود.

این مقام پاکستانی گفت برخی از تروریست‌‌های دستگیرشده در پاکستان، توسط «مولوی عبدالبصیر» معروف به «اعظم صافی» در افغانستان آموزش دیده‌اند.

حمله انتحاری بر مسجد پلیس لاینز در پیشاور در بهمن ماه سال گذشته بیش از یکصد کشته برجا گذاشت و «تحریک طالبان پاکستان» در ابتدا مسئولیت آن را به عهده گرفت.

سخنگوی ارتش پاکستان همچنین اظهارداشت: حصارکشی 2611 کیلومتر مرز پاکستان و افغانستان 98 درصد تکمیل شده است. کار ساخت برج‌های دیده‌بانی مرزی با افغانستان نیز 85 درصد تکمیل شده است.

ژنرال شریف ادامه داد  2 درصد حصارکشی باقی‌مانده و ساخت 15 درصد برج‌های دیده‌بانی به زودی به پایان می‌رسد.

با این حال، «عنایت الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع حکومت افغانستان در مخالفت با اقدام یکجانبه پاکستان برای ایجاد حصار در مرز مورد مناقشه با افغانستان گفته بود اسلام‌آباد حق انجام چنین کاری را ندارد.

وی گفته بود ایجاد یکجانبه حصار مرزی از لحاظ اصولی و منطقه‌ای خلاف است و پاکستان این حق را ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها