کد خبر: 676030
تاریخ انتشار :

سازمان ملل نشست دوحه را بدون حضور زنان افغان برگزار می‌کند

مسئول بخش زنان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد با وجود درخواست‌های مکرر اما نشست دوحه درباره افغانستان بدون حضور زنان افغان برگزار می‌شود.

سازمان ملل نشست دوحه را بدون حضور زنان افغان برگزار می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «هدر بار» مسئول بخش زنان دید‌بان حقوق بشر اظهار داشت با وجود خواست‌های بسیار این نهاد مبنی بر حضور نمایند‌گان زنان افغان در نشست دو روزه دوحه اما سازمان ملل به آنها پاسخ منفی داده است.

وی در رشته توئیتی نوشت «ما تنها تقاضای یک کرسی را داریم و فقط یک ساعت از حضور در این نشست دو روزه را خواسته‌ایم، اما به ما گفته‌اند امکان‌پذیر نیست».

هدر بار خاطرنشان کرد در این نشست با وجود خواست‌های مکرر دیدبان حقوق بشر، از هیچ زن افغان که نقش کلیدی در آینده کشورشان دارند، دعوت نشده ‌است و همه شرکت کنندگان مرد هستند.

بیشتر بخوانید

مذاکرات هیئت طالبان با نمایندگان اتحادیه اروپا در دوحه

معاون دبیرکل سازمان ملل: کار در راستای تضمین حقوق زنان افغان تزلزل‌ناپذیر است

بیانیه نشست اندونزی: زنان افغانستان نقش کلیدی در توسعه کشورشان دارند

تا کنون دلیل عدم دعوت زنان افغان در نشستی که قرار است هفته آینده درباره نحوه تعامل جهان با طالبان از سوی سازمان ملل برگزار شود، روشن نیست.

تصمیم برگزاری این نشست با حضور «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و برخی از سران کشورها، پس از آن اتخاذ شد که حکومت افغانستان در چهار آوریل سال جاری میلادی زنان را از کار در دفترهای سازمان ملل در افغانستان منع کرد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها