کد خبر: 676421
تاریخ انتشار :

اعتراضات روز کارگر در آلمان به خشونت کشیده شد

در شب اول ماه می که مصادف با روز کارگر است هزاران معترض چپ گرا در پایتخت آلمان به خیابان‌ها آمدند که این اعتراضات در برخی مناطق به خشونت و درگیری منجر شد.

اعتراضات روز کارگر در آلمان به خشونت کشیده شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، در شب اول ماه مه و در آستانه روز کارگر تظاهرکنندگان در برلین به افسران پلیس حمله کردند.

خبرگزاری آلمان گزارش داد در تظاهرات زنان جناح چپ عصر یکشنبه، شرکت کنندگان بطری‌ها و ترقه‌ها را به سمت پلیس پرتاب کردند. سنگ هم به سمت پلیس پرتاب شد. سخنگوی پلیس گفت که افسران پلیس در حاشیه تظاهرات بارها مورد ضرب و شتم و لگد قرار گرفتند. حداقل یک زن در جریان این اعتراضات دستگیر شد.

به گفته پلیس، حدود 3300 تظاهرکننده در این تظاهرات حضور داشتند. به گفته پلیس، خلق و خوی پرخاشگرانه به خصوص در قسمت جلوی این اعتراضات وجود داشت. معترضان از ترقه و مواد آـش زا علیه نیروهای پلیس استفاده کردند. پلیس چندین بار تظاهرات را متوقف کرد.

یک تظاهرات جناح چپ هم در بعدازظهر روز گذشته تقریباً مسالمت آمیز برگزار شد. به گفته پلیس، حدود 650 شرکت کننده در این تظاهرات حضور داشتند. سخنگوی پلیس پس از پایان گفت که همه چیز به آرامی پیش رفت. بر اساس اطلاعات، در مجموع تا 3400 افسر پلیس در روز یکشنبه در حال انجام وظیفه بودند.

روز اول ماه مه بار دیگر فرصتی برای تظاهرات متعدد در پایتخت در روز دوشنبه است. تمرکز اصلی پلیس بر روی "تظاهرات انقلابی اول مه" گروه های چپ و رادیکال چپ از نوکولن تا کروزبرگ است. پلیس انتظار دارد 10000 تا 15000 شرکت کننده داشته باشد. بارها و بارها خشونت هایی در گذشته رخ داده است که عمدتاً توسط شورشیان جناح چپ صورت گرفته است.

با توجه به در پیش بودن اول ماه مه و روز کارگر "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان هم روز گذشته در سخنانی خواستار اعتراضات مسالمت آمیز در این روز شده است. این مقام آلمانی به خبرگزاری آلمان در برلین گفت: اول ماه مه به معنای عدالت اجتماعی و انسجام اجتماعی است. من از همه گروه‌ها می‌خواهم که تظاهرات مسالمت‌آمیز داشته باشند.

وزیر کشور آلمان تاکید کرد که خشونت هرگز وسیله‌ای برای بحث دموکراتیک نیست. پلیس به وضوح با شورش‌ها، خشونت‌های افراط‌گرایان چپ، اما گاهی اوقات نیز توسط افراط‌گرایان راست‌گرا و آشفتگی ها مقابله خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها