کد خبر: 676699
تاریخ انتشار :

اتحادیه اروپا تولید مهمات خود را افزایش می‌دهد

کمیسیون اروپایی به منظور عمل به وعده‌های کمک‌های نظامی به اوکراین طرحی را ارائه داده که بر اساس آن می‌خواهد با در نظر گرفتن یک بودجه یک میلیارد یورویی تولید مهمات در این اتحادیه را افزایش دهد.

اتحادیه اروپا تولید مهمات خود را افزایش می‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه هامبورگر ابند بلات آلمان، کمیسیون اروپا می خواهد تولید مهمات در اروپا را افزایش داده و آن را با یک میلیارد یورو ارتقا دهد. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا عصر دیروز در حاشیه دیدار با پتر پاول، رئیس جمهور جدید چک در پراگ گفت: این خبر خوبی برای اوکراین است، اما همچنین توانایی دفاعی اروپا را تقویت می کند. همه چیز در حال حاضر "در مورد سرعت، سرعت، سرعت" است.

فون در لاین اعلام کرد که یک پیشنهاد قانونی در مورد طرح مهمات امروز به کالج کمیسران اتحادیه اروپا ارائه خواهد شد. بر این اساس از جمله، باید اطمینان حاصل شود که مقررات ساده شده و مراحل تصویب تسریع می شود. بر اساس پیشنهاد کمیسیون، 500 میلیون یورو از پول اتحادیه اروپا باید برای تامین مالی توسعه تولید مهمات در دسترس قرار گیرد. بر اساس این برنامه، 500 میلیون یورو دیگر به عنوان کمک مالی از سوی کشورهای عضو خواهد بود.

دلیل این طرح‌ها، از جمله، وعده اتحادیه اروپا در ماه مارس مبنی بر تامین یک میلیون گلوله توپ جدید در مدت دوازده ماه برای اوکراین برای مبارزه با روسیه است. اینها برای جلوگیری از تنگناها در نیروهای مسلح اوکراین و قادر ساختن آنها به آغاز حملات جدید علیه مهاجمان روسیه است.

تیری برتون، کمیسر صنعت اتحادیه اروپا در مورد پروژه بودجه جدید اظهار داشت که او مطمئن است که ظرفیت تولید در اروپا می تواند ظرف دوازده ماه به یک میلیون گلوله در سال افزایش یابد. وی در ارائه برنامه ریزی شده این طرح ها در روز چهارشنبه گفت که پایگاه صنعتی تولید مهمات در اروپا وجود دارد و پتانسیل پاسخگویی به نیازهای اوکراین و کشورهای عضو را دارد.

وی افزود: اما این پایگاه صنعتی اکنون باید احیا شود تا خود را با نیازهای یک درگیری با شدت بالا تطبیق دهد. برتون گفت: وقتی صحبت از دفاع به میان می‌آید، صنعت ما اکنون باید به حالت اقتصاد جنگی تغییر کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها