کد خبر: 677097
تاریخ انتشار :

رهبر گروه ضد سلطنت انگلیس: دیگر حق اعتراض مسالمت آمیز در کشور ما وجود ندارد

رهبر گروه ضد سلطنت انگلیس که روز گذشته هم زمان با مراسم تاجگذاری پادشاه همراه با بسیاری از معترضان به این مراسم بازداشت شد در سخنانی گفت که دیگر حق اعتراض مسالمت آمیز در انگلیس وجود ندارد.

رهبر گروه ضد سلطنت انگلیس: دیگر حق اعتراض مسالمت آمیز در کشور ما وجود ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، در جریان برگزاری مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم، پلیس بریتانیا بسیاری از مخالفان سلطنت را دستگیر کرد. پس از گذشت تقریباً 16 ساعت، مشهورترین چهره تظاهرات، گراهام اسمیت، رهبر گروه ضد سلطنتی جمهوری خواه دوباره آزاد شد.

پس از نزدیک به 16 ساعت بازداشت گراهام اسمیت شب گذشته آزاد شد. خبرگزاری بریتانیایی پی ای گزارش داد که در مقابل، اکثر 52 فعال دیگر دستگیر شده در روز شنبه همچنان در بازداشت به سر می‌برند. "گراهام اسمیت"، روز شنبه در تظاهرات علیه تاجگذاری پادشاه چارلز سوم حضور داشت و دستگیر شد.

وی پس از آزادی در توییتر خود نوشت: بیایید خودمان را گول نزنیم، دیگر حق اعتراض مسالمت آمیز در بریتانیا وجود ندارد. اغلب به او گفته می‌شود که پادشاه آنجاست تا از آزادی‌های ما دفاع کند. اکنون آزادی‌های ما به نام او مورد حمله قرار می‌گیرد. وی تاکید کرد که او اکنون منتظر آزادی همکارانش است که هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

گراهام اسمیت، منتقد سلطنت، که ریاست سازمان مبارزات انتخاباتی جمهوری را بر عهده دارد روز گذشته نیز در سخنانی گفته بود: این غیرقابل قبول است که 100 میلیون پوند برای تاج گذاری پادشاه انگلیس هزینه شود. او می‌گوید که این پول می‌تواند برای کمک به بی‌خانمان‌ها و فقرا استفاده شود.

به گفته پلیس، 52 نفر روز گذشته به اتهام اغتشاشات، نقض نظم عمومی، اجتماع و تبانی و اخلال در آرامش و غیره دستگیر شده‌اند. دولت بریتانیا اخیراً حق تظاهرات را تشدید کرده است. به عنوان مثال، افسران پلیس می توانند تجمعات را اگر ترس داشته باشند که مزاحمت جدی برای مردم ایجاد کنند، متوقف کنند.

روز گذشته هم زمان با مراسم تاج گذاری پادشاه انگلیس مخالفان سلطنت در لندن و بسیاری شهرهای انگلیس به خیابان ها آمدند و پلیس تعداد زیادی از آنها را دستگیر و اعتراضات را سرکوب کرد.

دیده بان حقوق بشر به شدت از این دستگیری ها در انگلیس انتقاد کرد. یاسمین احمد، رئیس شعبه بریتانیای این سازمان حقوق بشر در بیانیه ای گفت: این چیزی است که ما در مسکو انتظار آن را داریم اما نه در لندن .

وی تاکید کرد: تظاهرات مسالمت‌آمیز به مردم این امکان را می‌دهد که صاحبان قدرت را مسئول بدانند. وی افزود: این چیزی است که به نظر می رسد دولت بریتانیا به طور فزاینده‌ای تمایلی به انجام آن ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها