کد خبر: 677128
تاریخ انتشار :

ابوالغیط: حل و فصل درگیری نظامی در سودان بسیار دشوار است

دبیرکل اتحادیه عرب حل و فصل درگیری میان ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان را بسیار دشوار خواند.

ابوالغیط: حل و فصل درگیری نظامی در سودان بسیار دشوار است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دبیرکل اتحادیه عرب با تاکید بر پایان دادن فوری و بدون قید و شرط  نبرد در سودان گفت: باید تدبیری اتخاذ کرد که طرف‌های درگیر ملزم به رعایت آتش بس باشند و تلاش کنند از وخیم تر شدن شرایط معیشتی مردم جلوگیری و حافظ حاکمیت ملی، نهادهای دولتی و زیر ساخت‌های کشورشان باشند.

« احمد ابوالغیط» در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد: حل و فصل و پایان دادن به درگیری میان ارتش و نیروهای واکنش سریع بسیار دشوار است چرا هر طرف معتقد است از لحاظ نظامی می‌تواند بر طرف مقابل پیروز شود. این موضوع آتش تنور جنگ را داغ تر و مدت آن را طولانی تر می‌کند. در چینی حالتی هیچ کس نمی‌داند، جنگ  چه زمانی پایان می‌یابد.

بیشتر بخوانید

تحولات سودان| وقوع انفجارهای شدید در خارطوم

به نوشته روزنامه « مشهدالسودانی» چاپ خارطوم،  دبیرکل اتحادیه عرب افزود: اگر ارتش بتواند نیروهای واکنش سریع را از خارطوم بیرون براند این نیروها در مناطق دیگر مثل دارفور ( غرب سودان و محل استقرار قبیله حمیدتی فرمانده نیروهای واکنش سریع ) مستقر خواهد شد. در این صورت وضعیت سیاسی و نظامی جدیدی در سودان به وجود می آید و جنگ ادامه خواهد یافت. ممکن است پیامدهای چنین جنگی دامنگیر کشورهای همجوار هم بشود.

وی در پایان تاکید کرد: باید بحران کنونی سودان به گونه‌ای حل و فصل شود که امنیت، حاکمیتی ملی ، یکپارچگی سرزمینی این کشور حفظ و به مطالبات مردم در زمینه صلح و شکوفایی پاسخ داده شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها