کد خبر: 677706
تاریخ انتشار :

ضربه مهلک ایران به راهبرد آمریکا / پیام نصرالله و بحران تل‌آویو

قدرت مقاومت فلسطین در نبرد موشکی با رژیم صهیونیستی و پیام دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به مقاومت فلسطین، از موضوعاتی است که صفحات نخست روزنامه‌های مطرح جهان عرب به آنها پرداخته‌اند.

ضربه مهلک ایران به راهبرد آمریکا / پیام نصرالله و بحران تل‌آویو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، در حالی حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ادامه دارد که مقاومت فلسطین با شلیک بارانی از موشک‌ها بر سر اراضی اشغالی، قدرت نظامی خود را ثابت کرده است. در این میان پیام سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر حمایت از مقاومت فلسطین، بحران رژیم صهیونیستی را تشدید کرده است.

روزنامه رأی الیوم با انتشار مقاله عبدالله الاشعل یکی از تحلیلگران مطرح مصری نوشت: پنج واقعیتی که نمی‌توان آنها را انکار کرد: نخست؛ آمریکا، حمایت از رژیم صهیونیستی را یکی از منافع مهم این کشور می‌داند و نمی‌تواند بپذیرد که ایران و اردوگاه مقاومت، در برابر این کشور پیروز شده‌اند. دوم؛ انقلاب اسلامی در ایران یک ضربه قدرتمند و کوبنده به راهبرد آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد آورده و تمام تلاش‌های آمریکا برای خنثی کردن این انقلاب و محاصره آن شکست خورده است. سوم؛ رژیم صهیونیستی بر بیرون راندن فلسطینی‌ها از سرزمین خود و ساکن کردن یهودیان جهان به جای آنها اصرار دارد و به همین دلیل دست این رژیم را در تمام مشکلات جهان عرب می‌توان دید.

چهارم؛ ایران در برابر تمام توطئه‌ها برای سرکوب کردن این کشور ایستاده و می‌ایستد و همچنان معتقد است که بزرگترین تهدید، رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. پنجم؛ آمریکا در شکستن ائتلاف سوریه و ایران ناکام مانده و منافع ریشه دار این کشور در منطقه به دلیل حضور رژیم صهیونیستی است.

روزنامه العربی الجدید با اشاره به تحولات فلسطین نوشت: موشک‌های مقاومت فلسطین برای نخستین بار از آغاز درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی، قدس اشغالی را هدف قرار داد. این در حالیست که رژیم صهیونیستی به سیاست ترور رهبران جهاد اسلامی ادامه می‌دهد.

القدس العربی با اشاره به تنش به وجود آمده میان اردن و رژیم صهیونیستی بعد از بازداشت یک نماینده اردنی نوشت: این واقعه باعث شد روابط میان اردن و رژیم صهیونیستی بسیار متشنج شود. دستگاه دیپلماسی اردن وارد یک نبرد واقعی و خشن با گروه افراطی شد که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی را کنترل می‌کنند.

این روابط به صورت بی سابقه‌ای در بوته آزمایش قرار گرفت چرا که بعد از اعمال فشار اردن بر رژیم صهیونیستی و آزاد شدن نماینده مذکور، قدرت امان برای رویارویی با تل آویو نمایش شد.

روزنامه لبنانی البناء با اشاره به تحولات فلسطین نوشت: اوضاع فلسطین بیش از پیش شفاف شده است به طوری که نیروهای مقاومت قدرت خود را از طریق تداوم حملات موشکی با وجود ترور رهبران این نیروها، نشان داده‌اند. در حالی سرکردگان رژیم صهیونیستی از دستاورد خود مبنی بر ترور رهبران مقاومت دَم می‌زنند که این دستاورد باعث گسترش ترس و وحشت در زندگی شهرک نشینان شده است.

سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بحران کنونی رژیم صهیونیستی را شدید تر کرد چرا که نشان داد نه غزه تنها می‌ماند و نه جنبش جهاد اسلامی. محور مقاومت، اتحاد گروه‌های خود را ثابت کرده است. پیام نصرالله مبنی بر حمایت مقاومت لبنان از مقاومت فلسطین کافی بود تا رسانه‌های رژیم صهیونیستی را به خود مشغول کند.

روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به تحولات منطقه خلیج فارس نوشت: آمریکا قصد دارد تجهیزات نظامی بیشتری در سایه آنچه «تهدیدات روزافزون ایران در منطقه» توصیف کرده ارسال کند. این اقدام بعد از توقیف ۲ نفت کش در آب‌های خلیج فارس توسط ایران صورت می‌گیرد. آب‌های خلیج فارس طی سال‌های گذشته شاهد تنش‌های پی در پی بوده که آخرین آنها به ۳ می و توقیف نفت کش حامل پرچم پاناما توسط سپاه ایران بر می‌گردد.

روزنامه لبنانی الاخبار با تیتر «رژیم صهیونیستی در بن بست خروج» نوشت: در یکی دیگر از روزهای نبرد انتقام آزادگان، این رژیم خود را در حیرت و سرگردانی می بیند که نمی‌داند چگونه می‌تواند از آن خارج شود. از یک سو اهرم فشاری برای اعمال بر نیروهای مقاومت و مجبور کردن آنها به پذیرش شروط آتش بس، ندارد و از سوی دیگر نمی‌تواند بیش از این، حملات خود را بر غیرنظامیان غزه ادامه دهد چرا که این اقدام می‌تواند به ورود جنبش حماس به نبرد مذکور بیانجامد.

این در حالیست که نیروهای مقاومت تمرکز خود را بر شهر قدس اشغالی و محل برگزاری مراسم سالگرد اشغال این شهر طی روزهای آتی، گذاشته‌اند.

روزنامه یمنی المسیره نیز با اشاره به این تحولات نوشت: مسئولان انصارالله معتقدند که اقدامات رژیم صهیونیستی امتداد روحیه جنایتکارانه یهودیانی است که مسیر کشتار و نقض پیمان را در پیش گرفته‌اند. انصارالله از تمام گزینه‌های مقاومت فلسطین برای پاسخ دادن به جنایات دشمن صهیونیستی حمایت می‌کند. یمن خواهان حمایت مالی و تسلیحاتی از مقاومت فلسطین است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها