کد خبر: 677824
تاریخ انتشار :

واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات وزیر افراطی صهیونیست

به دنبال اظهارات فاشیستی و ضد فلسطینی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان فلسطین از دیوان بین‌المللی کیفری خواست که علیه او حکم جلب صادر کند.

واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات وزیر افراطی صهیونیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز (یکشنبه)، اظهارات فاشیستی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ریختن خون فلسطینیان و افتخار به انجام این کار را محکوم کرد.

بنابر گزارش وبگاه «امد»، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارات این وزیر صهیونیست را صدور مجوز کشتار فلسطینیان و فراخوان برای تنش نظامی غیرموجه دانست و اشاره کرد که این سخنان بیانگر ذهنیت استعماگرایانه و توسعه‌طلبانه برای نهادینه کردن فرایند تدریجی الحاق خاک فلسطین و تلاش برای در هم شکستن پایداری حق دفاع از خود فلسطینیان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «فراخوان فاشیستی و نژادپرستانه بن گویر، فراخوان در جهت تشدید پاکسازی نژادی و کشتار تعداد بیشتری از شهروندان [فلسطینی] در کرانه باختری است تا زمینه برای جایگزین کردن آن‌ها با شهرک‌نشینان فراهم شود.»

تشکیلات خودگردان همچنین تاکید کرد که درخواست بن گویر برای توسعه دامنه ترورها نشان می‌دهد که این نه‌نتها بخشی از سیاست ادعایی دفاع از خود آن‌ها نیست، بلکه هدف از آن، به وحشت انداختن شهروندان فلسطینی برای تسلیم کردن آن‌ها و همچنین به بار آوردن ویرانی و هرج و مرج است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در پایان بیانیه از کشورهای جهان و جامعه بین‌الملل خواست که در قبال اظهارات فاشیستی بن گویر موضع‌ صریحی اتخاذ کنند و او را تحریم نمایند و تحت پیگرد قانونی قرار دهند. این وزارتخانه همچنین از دیوان بین‌المللی کیفری خواست که علیه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حکم جلب صادر کند.

بعد از برقراری آتش‌بس در نوار غزه پس از پنج روز تجاوز رژیم صهیونیستی و پاسخ‌های مقاومت، ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم خواستار آغاز یک عملیات نظامی علیه گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری شد.

بن‌گویر در نشست با اعضای حزب «قدرت یهود» که خود ریاست آن را برعهده دارد، گفت: «من در این عملیات [حمله به غزه] تاثیر داشتم. درخواست بعد، ترورها در یهودا و السامره (کرانه باختری) است.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها