کد خبر: 677938
تاریخ انتشار :

واکنش نوبخت به اظهارات غضنفری

رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه به اظهارات رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی واکنش نشان داد و گفت: اگر دوستان اسنادی در اختیار دارند به طور شفاف اعلام کنند که چقدر از این منابع را دولت برداشت کرده و چقدر به بخش خصوصی داده شده و اصلا چرا برنگشته است؟

واکنش نوبخت به اظهارات غضنفری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش اکوایران، محمد باقر نوبخت، رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه، در واکنش به اظهارات رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: در روزهای گذشته، اظهارات غیرقابل استناد و مبهمی درباره صندوق توسعه ملی و نحوه هزینه‌کرد آن مطرح شده که بیشتر از آنکه راهگشا باشد به ابهامات موجود دامن می‌زند.

رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مکانیزم اجازه رهبری برای برداشت از منابع صندوق توسعه ملی در دولت‌های گذشته، به اعتماد گفت: چیزی که مسؤولان فعلی صندوق توسعه ملی می‌گویند مغایر با سیاست‌های کلی نظام است. طبق قانون، ‌برداشت از صندوق یا تسهیلات‌دهی از منابع آن به بخش خصوصی با اذن رهبری صورت گرفته و این‌گونه اظهارنظرها، مشخص نیست با چه رویکردی گفته می‌شود؟

نوبخت، موضع‌گیری‌های اخیر درباره عملکرد دولت گذشته در موضوع صندوق توسعه ملی را «یک‌طرفه» و پر از «ابهام» دانسته و بیان کرد: استفاده از کلمه تاراج و غارت و این‌ها برای کاری که با اذن رهبری انجام شده و در شرایط بحرانی شدیدترین تحریم‌ها انجام گرفته، فقط القای شبهه و یکجانبه‌نگری است. اگر دوستان اسنادی دراختیار دارند به‌طور شفاف اعلام کنند که چقدر از این منابع را دولت برداشت کرده و چقدر به بخش خصوصی داده شده و اصلا چرا برنگشته است؟ چون طبق قانون، بخش خصوصی بعد از دریافت تسهیلات ارزی باید به صورت ارزی این پول را برگرداند.

وی افزود: بنده به عنوان رییس اسبق سازمان برنامه و بودجه مطلع هستم که برخی تسهیلات‌گیرندگان ارزی، وامی که گرفته‌اند را پس نداده‌اند. خوب است مسوولان فعلی صندوق توسعه ملی، به جای یکجانبه‌گرایی، شفاف عمل کرده و نام این شرکت‌ها را اعلام کنند.

اخیرا، مهدی غضنفری، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی است که در سومین همایش صندوق توسعه ملی، گفته بود: «از 150 میلیارد دلار منابع این صندوق، 100 میلیارد دلار آن هزینه شده، 40 میلیارد دلار به صورت تسهیلات توزیع شده و فقط 10 میلیارد دلار در آن باقی است.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها