کد خبر: 678102
تاریخ انتشار :

لاوروف: اروپا تاوان تابعیت از آمریکا را خواهد داد

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد تابعیت بی چون و چرای اروپا از آمریکا موجب شد صنعت از این قاره کوچ کند و اروپا در اقتصادش درحال تاوان دادن است.

لاوروف: اروپا تاوان تابعیت از آمریکا را خواهد داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه روسیه معتقد است، اروپا با دست کشیدن کامل از استقلال خود و تابعیت از آمریکا مجبور به تاوان پس دادن خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف به این نکته اشاره کرد که در اکتبر ۲۰۲۲، برونو لومر وزیر اقتصاد، دارایی، صنعت و دیجیتال فرانسه هشدار داده بود که به دلیل تحریم‌های غرب تحت رهبری واشنگتن علیه روسیه حامل‌های انرژی، هزینه انرژی برای تجارت اروپایی چهار برابر بیشتر از تجارت آمریکا است.

همچنین در آمریکا، قوانین حمایت گرایانه برای مبارزه با تورم در این کشور تصویب شده است، که از شرکت‌های آمریکایی حمایت می‌کند ولی در رقابتی نابرابر اروپا را در موقعیتی فرعی قرار می‌دهد.

لاوروف که با شبکه تلویزیونی تزارگراد مصاحبه می‌کرد, گفت: تجارت از اروپا شروع به حرکت رو به خارج کرده است‌ بنابراین اروپا باید قبض ها را پرداخت کند. (کنایه از اینکه تاوان تابعیت بی چون و چرا از آمریکا را بدهد.)

لاوروف گفت: اروپا استقلال خود را به طور کامل از دست داده است. مهم نیست که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد خود مختاری استراتژیک چه می‌گوید و جوزپ بورل نیاز به فعالیت بیشتر اروپا در منطقه هند و اقیانوس آرام را لازم می‌بیند، اروپا همه موقعیت‌های خود را در اتحاد آتلانتیک شمالی از دست داده است.

به عقیده لاوروف، متضررترین افراد به دلیل اتفاقاتی که پیرامون موضوع اوکراین رخ می‌دهد، جدا از خود مردم این کشور، اروپایی‌ها بودند. رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد تاوان دادن اروپا مربوط می‌شود به بودجه آن‌ها که برای تامین پول مورد نیاز اوکراین برای دریافت سلاح باید بازنشستگان را تحت فشار قرار دهند. صنعت از اروپا درحال کوچ است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها