کد خبر: 678107
تاریخ انتشار :

بحران در کابینه نتانیاهو پس از اعلام آتش بس در غزه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از برقراری آتش بس در نوار غزه، بیش از پیش درگیر بحران داخلی ناشی از دودستگی اعضای کابینه و بحران اقتصادی شده است.

بحران در کابینه نتانیاهو پس از اعلام آتش بس در غزه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، نظرسنجی‌ها در رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم پس از برقراری آتش بس، چه بسا برخی دستاوردهایی سیاسی کسب کرده باشد، اما ناظران بر این باورند که با توجه به شرایط دشوار اقتصادی و دودستگی‌ها در اعضای کابینه وی، حفظ این دستاوردها چندان به طول نخواهد انجامید.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، به محض پایان یافتن شلیک موشک‌ها از غزه به سمت عسقلان، نتانیاهو به سمت آن شتافت تا از این طریق دستاوردهایی سیاسی کسب کند. نظرسنجی‌های اخیر نشان داد این آتش بس نتانیاهو را به حیات سیاسی بازگرداند و کابینه او در شرایط بحران دشوار اقتصادی برای تصویب بودجه قرار دارد.

در حالی که نتانیاهو مدعی است آژانس اِس اَند پی (S&P)، اعتبارسنجی مثبت اسرائیل را حفظ کرده است، ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی تهدید کرد که در برابر تصویب بودجه مانع ایجاد خواهد کرد، زیرا بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی را به تقسیم پول‌ها میان نزدیکان خود و محروم کردن وزارت بن غفیر از بودجه متهم کرد.

صهیونیست‌هایی که درگیر بحران اقتصادی هستند بار دیگر علیه نتانیاهو و طرح قضائی وی برای تضعیف دستگاه قضائی، تظاهرات برگزار می‌کنند.

گفته شده در صورتی که مذاکرات درباره راه حل میانه برای مسئله قضائی، به بن بست برسد، اعضای کابینه نتانیاهو تهدید می‌کنند که مذاکرات را کنار خواهند گذاشت. هرچند ائتلاف، به سبب برگزاری تظاهرات، دیگر نمی‌تواند با توسل به زور، این قوانین را تصویب کند.

نتانیاهو با جنگ علیه نوار غزه، برخی دستاوردهای سیاسی داخلی کسب کرد. اما با هشدارهای وزارت دارایی درباره کاهش درآمد کابینه، افزایش قیمت کالاها، افزایش بهره و تورم و ازسرگیری برگزاری تظاهرات و دودستگی‌های داخلی اعضای کابینه، ناظران می‌گویند نتانیاهو اگر دستاودی هم در این دور از حملات کسب کرد، سریع‌تر از پیش بینی‌ها، از دست خواهد داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها