کد خبر: 678184
تاریخ انتشار :

حماس: اجازه اجرای توطئه‌های اشغالگران در مسجدالاقصی را نمی‌دهیم

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین( حماس) تاکید کرد که هرگز به دشمن اجازه اجرای نقشه‌ها و توطئه‌های خود در مسجدالاقصی را نخواهد داد.

حماس: اجازه اجرای توطئه‌های اشغالگران در مسجدالاقصی را نمی‌دهیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش «حماس» با اشاره بر اینکه نبرد با اشغالگران اسرائیل بر سر هویت مسجد مبارک الاقصی همچنان ادامه دارد، تأکید کرد که اجازه نمی‌دهد  که رژیم صهیونیستی با برگزاری راه‌پیمایی پرچم‌ها  طرحی برای گسترش حاکمیت یا تحمیل کنترل خود علیه مسجدلاقصی را  به تصویب برساند.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که موافقت کابینه افراطی رژیم صهیونیستی با برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس و یورش گسترده صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی باید سبب بیداری سراسر امت اسلامی و عربی شود.

وی تصریح کرد که از فلسطینیان می‌خواهیم برای حفاظت از  مسجد الاقصی بسیج شوند و عرصه‌های مقابله با رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری را تشدید کنند.

سخنگوی جنبش حماس در ادامه خواستار بسیج تمام مردم فلسطین برای حمایت از مسجد الاقصی، حفظ هویت آن و خنثی کردن نقشه‌های اشغالگران صهیونیستی در این مکان مقدس شد.

از سوی دیگر «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکد کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل از گسترش مقاومت در کرانه باختری ترسیده و آشفته است.

«محمد حماده» سخنگوی جنبش حماس نیز  تاکید کرد: شکست دشمن در برابر مقاومت سبب شده که به ترمیم چهره خود با استفاده از برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس روی بیاورد.

 وی افزود : دشمن هرگز نمی‌تواند در راهپیمایی پرچم  به تصویر پیروزی دست یابد؛ پس  از کدام پیروزی صحبت  می کند وقتی هزاران نظامی را مستقر می‌کند تا پرچم خود را برافراشته کند؟

دو روز گذشته جنبش مردمی جوانان قدس خواهان برگزاری روز پرچم فلسطین طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در تمام نقاط سرزمین های اشغالی شد. جنبش مردمی جوانان قدس روزهای پنجشنبه و جمعه (18 و 19 می) را روز «پرچم فلسطین »اعلام کرد.

بیشتر بخوانید

25 عملیات مقاومتی فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها در 24 ساعت گذشته

رژیم صهیونیستی طی کمتر از 5 ماه 135 فلسطینی را به شهادت رساند

فراخوان «اهتزاز پرچم فلسطین» برای خنثی کردن تحرک صهیونیست‌ها در روز پنجشنبه

این جنبش تاکید کرد که از مردم فلسطین در کرانه باختری، غزه و تمام سرزمین های اشغالی می‌خواهیم که پرچم فلسطین را در تمام میادین و در تمام نقاط مرزی که به آن ها دسترسی دارند، به اهتزاز درآورند.

روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» پیشتر اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی پنجشنبه آینده که قرار است راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان در قدس اشغالی برگزار شود، نیروهای خود را به حالت آماده‌باش کامل درخواهد آورد.

به نوشته این روزنامه، پیش‌بینی می‌شود هزاران نفر از شهرک‌نشینان از جمله شماری از وزرای کابینه نتانیاهو از جمله «ایتامار بن گویر» (وزیر امنیت داخلی) و «بزالل اسموتریچ» (وزیر دارایی) در این راهپیمایی شرکت کنند.

پلیس رژیم صهیونیستی ترس آن را دارد که نیروهای مقاومت فلسطین همزمان با حملات خود به سرزمین‌های اشغالی، فلسطینی‌های ساکن اراضی 48 را به تظاهرات و درگیری بکشانند.

یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی به یسرائیل هیوم گفت که رژیم صهیونیستی خود را برای هر سناریویی در روز پنجشنبه آینده آماده می‌کند. صهیونیست‌ها درصدد برپایی رقص و پایکوبی دسته‌جمعی در منطقه «باب العامود» همزمان با برگزاری راهپیمایی پرچم هستند.

شهرک‌نشینان صهیونیست در آستانه برگزاری راهپیمایی تحریک آمیز پرچم در شهر قدس، صبح امروز پنج شنبه تحت حمایت نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی یورش بردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها