کد خبر: 678215
تاریخ انتشار :

اعلام شهادت ۸ دانش‌آموز در تجاوزات ۵ روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه

وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد که در تجاوزات پنج روزه اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۸ دانش آموز شهید و ۴۴ مدرسه دچار خسارت شد.

اعلام شهادت ۸ دانش‌آموز در تجاوزات ۵ روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در جریان تجاوزات  اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به مدت پنج روز به طول انجامید، 8 دانش آموز فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند و 44 مدرسه و مهد کودک آسیب دید.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین در نوار غزه  امروز پنجشنبه اعلام کرد که در نتیجه تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه 8 دانش آموز شهید و هزاران دانش‌آموز و کودک دیگر نیز در نتیجه حملات و بمباران مناطق مسکونی توسط جنگنده‌های اسرائیلی دچار آسیب و مشکلات روحی و روانی شدند.

بر اساس گزارش این وزارت خانه، در جریان تجاوزات پنج روزه صهیونیست ها به 23 مدرسه و 21 مهد کودک خسارت وارد شد .

وزارت آموزش و پرورش فلسطین به شدت این تجاوزات را که بر تمام جنبه های زندگی  فلسطینیان از جمله بخش آموزشی تأثیر گذاشت، محکوم و تأکید کرد که  رژیم صهیونیستی تمام مفاهیم انسانیت را انکار می‌کند.

این وزارتخانه از کشورهای جهان و نهادهای حقوق بشری خواست تا جنایات اشغالگران علیه کودکان، دانش‌آموزان و مراکز آموزشی را محکوم و برای متوقف کردن آن‌ها و بازخواست کردن مسئولان صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی جنایات تلاش کنند.

این درحالی است که وزارت توسعه اجتماعی در نوار غزه روز چهارشنبه اعلام کرد 459 خانواده فلسطینی ساکن نوار غزه بر اثر تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به این منطقه محل سکونت خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید

25 عملیات مقاومتی فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها در 24 ساعت گذشته

رژیم صهیونیستی طی کمتر از 5 ماه 135 فلسطینی را به شهادت رساند

گزارش اختصاصی تسنیم/جدال فقر و مقاومت فلسطینیان در اردوگاه «برج البراجنه» بیروت

این وزارتخانه در بیانیه خود تاکید کرد: دو هزار 516 فلسطینی در 459 خانواده بر اثر تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بی خانمان شدند.

از میان این افراد حدود هزار 180 نفر از آنها کودک، 688 نفر هم زن و 97 نفر هم ساخورده هستند، در حالی که در میان آنها سه معلول نیز به چشم می‌خورند.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است، حضور مستمر جنگنده‌های صهیونیستی در آسمان غزه و انفجارهای شدید و پیاپی در جنگ اخیر سبب ایجاد رعب و وحشت در میان کودکان شده و تبعات روحی عمیقی را در آنها به وجود می‌آورد، در حالی که آمار کودکانی که بر اثر ترس و وحشت جان خود را از دست می‌دهند هم روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند، وزارت بهداشت فلسطینی روز چهارشنبه طی گزارش تاکید کرد، 135 فلسطینی تا 17 مه 2013 با آتش نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند در میان 135 شهید نیز 26 کودک به چشم می‌خورند.

رژیم صهیونیستی از روز سه شنبه 19 اردیبهشت تجاوزات وحشیانه خود به نوار غزه را آغاز کرد. درگیری بین مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل بعد از آن آغاز شد که این رژیم دوشنبه شب اقدام به ترور سه تن از فرماندهان جهاد اسلامی کرد که در اثر آن 15 نفر از جمله کودک و زن به شهادت رسیدند.

در آخرین مورد این درگیری‌ها، صهیونیست‌ها که تن به آتش بس بر اساس شروط جهاد اسلامی نمی‌دادند، از لحظه‌ای که فهمیدند برنامه جهاد این است که تنش تا راهپیمایی پرچم ادامه پیدا کرده و حماس نیز وارد این درگیری شود، سریع به آتش بس تن دادند.

                         

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها