کد خبر: 678807
تاریخ انتشار :

واکنش شیخ عیسی قاسم به بازداشت روحانی برجسته بحرینی

رهبر شیعیان بحرین به دنبال بازداشت یک روحانی برجسته در بحرین اعلام کرد که بازداشت شیخ صنقور خواسته صهیونیست‌ها است.

واکنش شیخ عیسی قاسم به بازداشت روحانی برجسته بحرینی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین  درباره بازداشت شیخ «محمد صنقور» خطیب جمعه مسجد امام صادق اعلام کرد که شیخ صنقور نمونه زنده مؤمنی است که از  خصوصیات و اخلاق نیکو برخوردار بوده و یکی از بزرگان بحرین است که بحرین به دلیل ارزش والایی که در همه زمینه‌ها  دارد به  وی افتخار می‌کند.

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد که توهین  به شیخ صنقور در مرکز تحقیقات جنایی توسط مقامات سیاسی و امنیتی بحرین، یک خواسته صهیونیستی است .مقامات بحرینی برای کسب رضایت رژیم صهیونیستی هر اقدامی انجام می‌دهند،  حتی اگر به قیمت تخریب امنیت داخلی، تهدید صلح اجتماعی و نقض هویت اصلی میهن و کودتای احمقانه  علیه تمدن کشور  باشد.

رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: این اشتباه بزرگی است که کسی تصور کند مردم بحرین در مقابل چنین چیزی تسلیم خواهند شد و رهبران فکری و عقیدتی و علمایشان را که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند قربانی خواهند کرد. مردم خود وظیفه دفاع از کشور و نجات آن از توطئه‌های صهیونیستی را برعهده می‌گیرند.

بیشتر بخوانید

خشم بحرینی‌ها از بازداشت یک روحانی برجسته

مسئول سابق بحرینی: روابط با رژیم اسرائیل یک اشتباه تاریخی و راهبردی است

وی در ادامه افزود:نمی‌توان در بحرین کلمه اسلام را خاموش کرد و مردم بحرین  قرآن ، پیامبر و سیره اولیای آن را رها نمی کنند. بحرینی ها دشمنان را به عنوان دشمن خود می‌دانند و هیچ کس نمی‌تواند رضایت این مردم را به قیمت دین و کرامت آنها با پول بخرد و همچنین نمی‌تواند باعث شود که آنها با تروریسم، هویت اعتقادی خود را فراموش کنند.

شیخ عیسی قاسم در پایان تاکید کرد که خداوند  این مردم مؤمنی  را که به دین - اعتقاد و شریعت خود می‌بالند ، یاری کند و این کشور را از بحران‌ها و صهیونیست‌ها نجات دهد.

مقامات بحرینی روز دوشنبه شیخ محمد صنقور  پس از احضار در روز دوشنبه برای تحقیقات جنایی به دادستانی ارجاع دادند.

جمعیت الوفاق بحرین در توییتی اعلام کرد که که تعداد زیادی از نیروهای آل خلیفه خانه شیخ صنقور را محاصره کرده و احضاریه‌ای را برای بازجویی به وی تحویل دادند.

«جمیل کاظم»، از مقامات الوفاق بحرین نیز شیخ صنقور را از مفاخر محققین و پژوهشگران اندیشه اسلامی دانست و تاکید کرد که او گفتمان اصلاح طلبانه سیاسی معتدلی دارد که فقط به دنبال مصلحت کشور، مردم، امنیت و صلح است .

وی خواستار آزادی شیخ صنقور شد، زیرا به گفته او، این روحانی ضمانت امنیت و مدافع عدالت در بحرین است.

«عبدالجلیل خلیل» رهبر جمعیت الوفاق بحرین نیز تأکید کرد که خطبه‌های جمعه شیخ صنقور را می‌شنود و «در خطبه‌هایش چیزی جز تاکید بر تقوا، ترس از خدا و نصیحت نمی‌یابد».

بسیاری از شهروندان بحرینی احضار شیخ صنقور توسط مقامات امنیتی را محکوم کردند و هشتگ «توقف_آزار_طائفه ای» را در توییتر ایجاد کردند که این امر نشان می‌دهد این احضار در زمینه فرقه‌ای و قومیتی صورت گرفته است.

چندین منطقه بحرین نیز شاهد تظاهرات مردمی در محکومیت دستگیری شیخ صنقور بود و معترضان خواستار آزادی وی و پایان دادن به آزار و اذیت فرقه‌ای که مردم بحرین در معرض آن هستند، شدند.

مقامات بحرینی اقدام به بازداشت بسیاری از شخصیت‌ها و علمای مذهبی به رهبری شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین کرده‌اند و بسیاری را به دلایل سیاسی به حبس محکوم کرده‌اند.هر چند این حکم توسط الوفاق و بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفته است.

منامه همچنین به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از برجسته‌ترین مقامات مذهبی شیعیان بحرین دست زده است. سازمان دیده بان حقوق بشر این حکم را خودسرانه توصیف کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها