کد خبر: 679473
تاریخ انتشار :

رسانه آلمانی: زیرساخت‌های دریایی پاشنه آشیل اروپا

یک رسانه آلمانی در مطلبی زیر ساخت های دریایی ضعیف را در یک دنیای انرژی در حال تغییر، پاشنه آشیل اروپا ارزیابی کرد که این اتحادیه را در برابر چالش دشواری قرار داده است.

رسانه آلمانی: زیرساخت‌های دریایی پاشنه آشیل اروپا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "فوکوس" آلمان در مطلبی نوشت: در یک دنیای انرژی در حال تغییر، اروپا با چالش حفاظت و گسترش زیرساخت های دریایی خود به صورت هم زمان مواجه است. پس از اقدامات خرابکارانه در خطوط لوله نورد استریم 1 و 2، نقاط ضعف در این راستا مشخص می شود.

در ادامه این گزارش آمده است: اقدامات خرابکارانه در خطوط لوله نورد استریم 1 و 2 نشان داده است که زیرساخت های دریایی اروپا آسیب پذیر است.

همچنین روزنامه آلمانی دی ولت در گزارشی در این باره نوشت: با وجود یافته های جدید متعدد، مشخص نیست چه کسی در پشت این حملات بوده است، اما سران کشورهای اروپایی و دولت های اروپایی با واقعیت جدیدی مواجه شده اند و آن این است که مهاجمان بالقوه می‌توانند زیرساخت های دریایی را هدف قرار دهند تا جامعه اروپایی را فلج کنند.

با وجود این خطرات، کمیسیون اروپایی به دنبال هدف بلندپروازانه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان 55 درصد در طول هفت سال آینده است. گسترش زیرساخت‌های دریایی نقش اساسی در این امر ایفا می کند. به عنوان مثال، در ماه آوریل، اولاف شولتز، صدر اظم آلمان و سران دولت هشت کشور دیگر بیانیه ای را امضا کردند تا دریای شمال را به یک نیروگاه سبز تبدیل کنند.

به گزارش روزنامه دی ولت برای انجام این کار، آنها بر ساخت مزارع بادی فراساحلی و جزایر انرژی تکیه می کنند که باید تا سال 2050 حدود 300 گیگاوات در سال تولید کنند.

در عین حال، امنیت زیرساخت های دریایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زیرا به گزارش این روزنامه کشتی های روسی هم اکنون در آب های شمال اروپا برای جمع آوری اطلاعات حضور دارند. ماه گذشته، کشتی‌های جاسوسی روسیه در آب‌های اسکاندیناوی در حال نقشه‌برداری از مزارع بادی و خطوط برق دریایی مشاهده شدند. بنابراین به نظر می رسد که زیرساخت های دریایی اروپا هدف اقدامات خرابکارانه احتمالی باشد.

جزایر انرژی برنامه ریزی شده یک سنگ بنای مهم برای اجرای تولید انرژی سبز در اروپا هستند . به عنوان مثال، دانمارک در حال انجام مراحل لازم برای ساخت یک جزیره انرژی است. کشورهای آلمان، بلژیک و هلند نیز در حال برنامه ریزی برای ساخت چنین جزایری هستند. با این حال، حفاظت از کابل‌های زیردریایی که این جزایر را به هم متصل می‌کنند، یک چالش برای اروپا است.

در ادامه این مطلب آمده است: اهمیت حفاظت از زیرساخت های دریایی در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. بر اساس پیش نویس گزارش مجمع پارلمانی ناتو، نیاز فوری به سرمایه گذاری در حفاظت و تنظیم زیرساخت ها و بهبود هماهنگی وجود دارد. بر این اساس طرح جامع فضایی دریایی برای کل دریای شمال که توسط کریستین بوگر، استاد دانشگاه کپنهاگ پیشنهاد شده است، می تواند گام مهمی در این راستا باشد.

بوگر در این باره گفت با تمام تمرکز بر پیشگیری و نظارت، در صورت آسیب ناگهانی نباید از ظرفیت تعمیر غافل شد . به گفته وی زیرساخت‌های دریایی یکی از پاشنه‌های آشیل اروپاست که حفاظت و نگهداری از آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها